سایت سازبیست تولزکد لوگوهای سه گوشه
اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام
اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام
مــــذهـــبي - فــــرهنـــــگي

  بررسی علمی سال 2012 توسط ناسا

تاريخ ارسال : 27 عقرب 1388
ارسال شده توسط : مدیر وبسایت
نويسنده : مدیریت
منبع :
universetoday.com
تعداد بازديد : 65536

 

هرگونه سرنوشت مرگبار برای زمین در 21 دسمبر 2012 میلادی دروغ و بی اساس می باشد

بعد از این همه گمانه زنی و بحث در مورد سال 2012 حالا ناسا هم تصمیم گرفته تا با این دروغ و ادعای پوچ بجنگند. آقای دون یومانس مدیر دفتر اجرام مجاور زمین ناسا یک فلم ویدیویی و یک مقاله ارایه نموده که حاوی واقعیت های علمی در مورد اتفاقات آسمانی سال 2012 می باشد.
آقای یومانس با این کار خود توضیح میدهد که در سال 2012 هیچ اتفاقی نمی افتد. حالا ما هم خوشحالیم که این مقاله را جزو مطالب علمی برای رد پیش گویی های شوم سال 2012 برای شما ارایه میدهیم.

آقای دون یومانس پژوهشگر ارشد علمی ناسا


مصاحبه آقای یومانس را در یوتوپ
ببینید


ماه و زمین از نظر سفینه فضایی گالیله در 16 دسمبر 1992، یعنی 8 روز بعد از رویارویی این سفینه با زمان. در آن زمان سفینه فضایی گالیله از فاصله حدود 6.2 میلیون کیلومتر به عقب نگاه کرد تا این تصویر زیبا را از ماه در مدار زمین بگیرد. تصویر از ناسا.
ظاهرأ در پایان سال 2012 علاقمندی خاصی به اجرام آسمانی، موقعیت و مدار آنها وجود دارد. من هم مثل شما علاقمند کتاب یا فلم خوبی در مورد اتفاقات فضایی اما فلم یا برنامه های تلویزیونی در مورد سال 2012 اساس علمی ندارد. حتی خبر های تقلبی و دروغ به نقل از ناسا نشر شده که گویا در سال 2012 یک اتفاق فضایی رخ میدهد و این اتفاق واقعیت علمی دارد.

نیبیرو نام یک سیاره تخیلی است که در مسیر برخورد با زمین قرار دارد، اما به سادگی می گویم که چنین چیزی اصلأ وجود ندارد. هیچ شواهد معتبری بخصوص هیچگاه تلسکوپی یا دیگر ابزار نجومی وجود چنین جسمی را ندیده و وجود آن را رد می کند. حتی هیچ شواهدی دال بر اثرات گرانشی یا جاذبه ایی این جسم بر هیچ یک از اعضای منظومه شمسی ما دیده نشده.
بناء هیچ پیشگویی معتبری برای اتفاقات نجومی در سال 2012 میلادی وجود ندارد. فعالیت خورشید همیشه بصورت یک دوره 11 ساله بوده که دوره بعدی اوج فعالیت های خورشیدی بین سالهای 2010 تا 2012 می باشد. اما زمین بطور منظم این دوره های افزایش فعالیت خورشیدی را بدون هیچگونه اثرات قابل نگرانی تجربه نموده. میدان مغناطیسی زمین به مثابه یک سپر خوب ذرات شارژ دار خورشید را همیشه دفع میکند. اما بر اساس یک دوره زمانی حدود 400 هزار ساله این قطب ها جابجا می شوند. ولی هیچ شواهدی بر تکرار این گونه جابجایی در سال 2012 وجود ندارد. حتی اگر قرار باشد این جابجایی چند صد هزار ساله میدان های قطبی آغاز شود، هیچگاه بر گردش زمین و یا بر جهت گردش محور زمین تأثیر نمی گذارد و چنین تغییر و جابجایی فقط در توان رستم دستان یا همان سوپر من فلم های تخیلی است که زمین را از جا می کند.
یگانه کشش گرانشی یا جاذبه ایی مهمی را که زمین تا هنوز تجربه کرده و همیشه تحت تأثیر آن قرار دارد، نیروی جذر و مد میان زمین و ماه است. در چند دهه آینده هم هیچگونه هم خط شدن میان سیارات پیش بینی نشده و زمین هم در سال 2012 از میان صفحه کهکشانی عبور نمی کند. در ضمن حتی اگر این گونه هم خط شدن اتفاق بی افتد، اثرات آن بر زمین بسیار کم و قابل چشم پوشی است. هر ماه دسمبر زمین و خورشید تقریبأ با مرکز کهکشان راه شیری هم خط میشوند، اما این یک اتفاق سالانه است و هیچ پیامدی هم به دنبال ندارد.
بنابرین پیش بینی تغییرات شوم یا سرنوشت مرگباری برای زمین در 21 دسمبر 2012 میلادی همه دروغ و بی اساس می باشد. در قرن های گذشته هم بار ها سرنوشت شومی برای زمین پیش بینی شده بود. خوانندگان این مقاله کاش همه فلم های دانشمند مهم نجومی آقای کارل ساگان را دیده بودند. اما برای کسانی که با کار های آقای سگان آشنا نیستند  می گویم که آقای ساگان چندین سال قبل گفته بود " ادعا های بزرگ و خارق العاده نیازمند شواهد خارق العاده اند" و باور چنین سرنوشت شوم برای زمین در سه سال بعد دور از تصور است. از سوی دیگر اگر قرار باشد چنین اتفاقی بی افتد چرا جهانیان بی تفاوت نشسته اند.
کسانی که ادعای چنین اتفاقات شوم و جدی را برای 21 دسمبر 2012 می کنند، باید ثبوت ادعای خود را هم برای مردم پیش کش کنند. کجاست شواهد این اشخاص؟ دانش این افراد برای این ادعا بر مبنای چیست؟
در واقع این افراد هیچ ثبوتی در دست ندارند و تمام ادعا ها، پیش بینی یا هر گونه اسراری که در قالب کتب، فلم های مستند و یا مقالات انترنتی در این مورد نمی تواند هیچ واقعیتی را تغییر دهد. در اخیر می گویم که هیچ ثبوت معتبری برای این ادعا ها وجود ندارد و نمی تواند هیچگونه اتفاق غیر طبیعی را برای دسمبر 2012 را ثابت بسازد.




دوستان یک سری مطالبی در اینترنت منتشر شده است مبنی بر اینکه 3 سال دیگه دنیا به پایان میرسه (حتما شنیدید)...... مطلبش هم پایین گذاشتم میتونید بخونید ....

سوال اینجاست .....
از لحاظ دینی و با توجه به گفته های دین ما چنین چیزی امکان پذیر است .... خوب پس تکلیف ظهور امام زمان (ع) چی میشه ..... تکلیف حکومت ایشان چی میشه ....
از نظر دین چنین چیزی امکان پذیر است ؟
کارشناسان عزیز لطفا راهنمایی کنند .
آیا میتوان به چنین مطالبی که از نظر علمی اثبات شده اند(اینطور که به نظر میرسه...)اعتماد کرد ؟


سال 2012 آخرالزمان است !؟!

================

بر اساس نظریاتی که ریشه در یک پیش‌گویی از مایای باستان دارد، روز 21 دسامبر / 30 آذر سال 2012 / 1391 روز موعود است و دنیا به پایان خواهد رسید. آیا واقعا 3 سال تا آخرالزمان باقی مانده است؟

علی‌رضا نورایی: آخر دنیا نزدیک است! بر اساس نظریاتی که ریشه در یک پیش‌گویی از مایای باستان دارد، روز 21 دسامبر / 30 آذر سال 2012 / 1391 روز موعود است و دنیا به پایان خواهد رسید! از همین الان هم ماشین بازاریابی فیلم در آستانه اکران «2012» بر تبلیغات پیرامون پدیده‌های مرتبط با نابودی جهان این تاریخ افزوده و فضا را برای فروشی بی‌نظیر آماده می‌کند.

اما واقعیت ماجرا چیست؟ آیا واقعا دنیای ما سه سال دیگر به پایان می‌رسد؟ در ادامه، پنج پدیده که طبق پیش‌گویی مایایی زمین را نابود می‌کند، بررسی شده است. شاید شما هم پس از به پایان بردن این مطلب، نظر دیگری درمورد این پیش‌گویی پیدا کنید.

پدیده‌ای فضایی، قطب‌ها را می‌چرخاند

در برخی پیش‌گویی‌ها پیرامون محشر 2012 گفته شده که زمین به واسطه برخورد یک شهاب‌سنگ دچار جابجایی قطب‌ها می‌شود، یا زمین در اثر پدیده‌ای نادر 27هزار سال‌نوری را یک‌شبه طی می‌کند و در مرکز کهکشان راه شیری قرار می‌گیرد؛ و یا داخل زمین به دلیل تشعشعات شدید خورشیدی ناپایدار می‌شود و به مکانی ناامن برای ساکنانش تبدیل می‌شود!

جابجایی قطب‌ها این‌گونه رخ می‌دهد که پوسته و گوشته زمین ناگهان جابجا می‌شوند و با گردش به دور هسته بیرونی زمین، شهرهای ویران را به قعر خود فرو می‌برند.

آدام مالوف، یکی از زمین‌شناسان دانشگاه پرینستون روی پیش‌گویی جابجایی قطب‌ها مطالعه کرده و این ایده آرماگدون 2012 را به چالش کشیده است. به گفته وی، شواهد مربوط به مغناطیس سنگ‌ها دال بر این است که قاره‌های زمین در گذشته چنین نوآرایی شدیدی را تجربه کرده‌اند ولی این فرآیندی میلیون‌ها سال به طول انجامیده و آن‌قدر آهسته اتفاق افتاده که انسان نمی‌تواند چنین چیزی را درک کند.

سیاره‌ای ناشناخته در راه برخورد با زمین

چند سال پیش، تلسکوپ فضایی هابل تصویری بی‌نظیر از ستاره متغیر 838 صورت‌فلکی تکشاخ را در فاصله بیست‌هزار سال‌نوری تهیه کرد که ستاره‌ای از نوع غول‌سرخ را همراه با غبار اطرافش نشان می‌داد؛ اما برخی پیدا شدند و گفتند این تصویر حاوی شواهدی از یک دنیای موهومی با نام سیاره ایکس ونیبیرو است و در مسیری واقع شده که تا سال 2012 به زمین اصابت خواهد کرد.

این در حالی است که به گفته دیوید موریسون، یکی از اخترشناسان ناسا، «هیچ چیزی در آنجا وجود ندارد و این نزدیک‌ترین چیز به حقیقت است! اگر آنجا یک سیاره یا یک کوتوله قهوه‌ای و یا هرچیز دیگری وجود داشته باشد که 3 سال تا ورود به منظومه شمسی فاصله داشته باشد، منجمان قطعا از یک دهه قبل‌تر آن‌را شناخته و در حال مطالعه‌اش بودند! از آن بدتر این‌که اگر چنین چیزی واقعا وجود داشته باشد، حتی امروز با چشم غیرمسلح باید دیده شود».

منشا این ایده در واقع پیش از آغاز شایعات پیرامون 2012 بود. زنی که ادعا می‌کرد از بیگانگان پیغام می‌گیرد، محشر نیبیرو را شایع کرد، تازه او اعلام کرده بود دنیا در سال 2003 به پایان می‌رسد و نه 2012.

مقارنه خورشید و کهکشان به محشر می‌انجامد



برخی رصدگران آسمان باور دارند که سال 2012، مقارنه آسمانی بی‌نظیری روی خواهد داد که برای اولین بار در 26هزار سال گذشته اتفاق می‌افتد. بر پایه این سناریو، مسیر خورشید در آسمان از نقطه‌ای می‌گذرد که قلب کهکشان راه‌شیری در آنجا قرار گرفته است.

برخی نگران آنند که نیروی گرانش خورشید و نیروهای ناشناخته و بسیار قدرتمند کهکشانی یکدیگر را تقویت کنند و و مثلا با پدید آوردن یک جابجایی قطبی یا کشاندن زمین به داخل ابرسیاه‌چاله فوق‌العاده عظیمی که در قلب کهکشانمان لانه گزیده، آخرین روز زمین را رقم بزند.

این درحالی است که هیچ مقارنه یا نظم کهکشانی جدیدی در سال 2012 وجود ندارد. هرسال به‌هنگام انقلاب زمستانی خورشید در نقطه‌ای از آسمان واقع می‌شود که بسیار نزدیک به مرکز کهکشان راه شیری است. شاید نویسندگان زیج‌ها و تقویم‌های نجومی از چنین مقارنه‌هایی هیجان‌زده شوند، ولی واقعیت آن است که چنین پدیده‌هایی فقط ظاهری است و برای اهل دانش معنی خاصی ندارد. مثال مشهور دیگر، قمر در عقرب است که ماهی یک‌بار اتفاق می‌افتد و هیچ تاثیر و تغییری در کشش گرانشی، تشعشعات خورشیدی، مدار سیارات یا هر چیز دیگری که حیات روی زمین را تحت شعاع قرار دهد، ندارد.

مایا آخر دنیا را در سال 2012 پیش‌گویی کرد
از آپولیناریو شیلی پیکستون نپرسید که آیا پایان دنیا در 2012 است یا نه. ریش‌سفید سرخ‌پوست مایا که در اکتبر 2009 / مهر 1388 در گواتمالا روی صفحه تلویزیون ظاهر شد، اعلام کرد که از این دامن زدن به این موضوع خسته شده است.

به گفته برخی باستان‌شناسان، تقویم مایا آن‌طور که برخی دیگر اظهار می‌کنند در سال 2012 به پایان نمی‌رسد و قدیمی‌ها هم هرگز این سال را به عنوان پایان دنیا نمی‌شناختند. اما روز 21 دسامبر 2012، روز مهمی برای تمدن مایا است.

آنتونی اونی، باستان-اخترشناس در دانشگاه کلگیت در ایالت نیویورک می‌گوید: «این زمانی است که بزرگ‌ترین دوره در تقویم مایا (یک میلیون و 872هزار روز یا 5125.37 سال) به پایان می‌رسد و دوره جدید آغاز می‌شود. در دوران اوج شکوه امپراتوری مایا، آنها تقویم بدون تکرار «شمارش بلند» را اختراع کردند؛ تقویمی با دوره‌ای بسیار طولانی که از بنیان‌های فرهنگی نشات می‌گیرد و به مسئله خلقت باز‌می‌گردد. دوره کنونی تقویم شمارش بلند در آن‌چه مایا به عنوان آغاز آخرین دوره آفرینش (11 آگوست 3114 پیش از میلاد) می‌داند، در انقلاب زمستانی 2012،به پایان می‌رسد. مایا این تاریخ را که هزاران سال پیش از تمدنش است را به عنوان «روز صفر» یا 13.0.0.0.0. نوشته است و در دسامبر 2012 تقویم گردشی مجددا به روز صفر می‌رسد و بازه طولانی دیگری آغاز می‌شود. این ایده حاکی از آن است که زمان و تمام جهان تجدید می‌شود، چه بسا بعد از سپری شدن دوره‌ای پراسترس. این درست مشابه شرایطی است که ما همیشه در روز اول سال، سال را نو می‌کنیم یا حتی در صبح بعد از تعطیلات آخر هفته».

طوفان‌های خورشیدی زمین را ناآرام می‌کنند

برخی دیگر شایع کرده‌اند که در 2012، خورشید فوران‌های مهلکی از شراره‌هایش تولید می‌کند که حرارتش، زمین را بر سر زمینیان ویران می‌کند.

فعالیت‌های خورشیدی در بازه‌هایی تقریبا 11 ساله تغییر می‌کند. البته طوفان‌های بزرگ خورشیدی می‌تواند با اختلال در عملکرد ماهواره‌ها و سیستم‌های مخابراتی و انتقال برق، بخصوص در عرض‌های جغرافیایی نزدیک به قطب، به جوامع و دیگر سیستم‌های زمینی آسیب برساند، ولی هیچ نشانه‌ای حداقل در کوتاه مدت، دال بر این وجود ندارد که خورشید طوفان‌هایی به پا کند که از شدتش سیاره‌مان بریان شود. از سوی دیگر، اخترشناسان براساس دوره‌های یازده‌ساله فعالیت خورشید پیش‌بینی می‌کنند که اوج فعالیت خورشید یکی دو سال دیرتر از 2012 اتفاق بیفتد.

پس 2012 چه اتفاقی می‌افتد؟


بسیاری از پژوهشگران که شواهد پراکنده مقبره مایا را واکاوی می‌کنند، عقیده دارند که امپراتور به روشنی پیش‌گویی کرده که هر چیز ویژه‌ای در 2012 اتفاق خواهد افتاد.

مایا، نگاره‌ای بر جای گذاشته که حتی اگر زمانی برایش مشخص نکرده باشد، به سناریوی پایان جهان در صفحه پایانی متن تقریبا 1100 صفحه‌ای که به عنوان «دست‌نوشته‌های درسدن» شناخته می‌شود، پرداخته است. مطابق توصیف این نگاره، جهان توسط یک سیل نابود می‌شود. این سناریویی است که بسیاری از فرهنگ‌ها به آن پرداخته‌اند و احتمالا توسط مردمان باستان هم تجربه شده است.

به باور آنتونی اونی، منظور سناریوی دست‌نوشته‌ها فقط خوانده شدن به صورت لفظی نبوده؛ بلکه به عنوان درسی در رابطه با رفتار انسان بوده است. او تقویم بدون تکرار مایا را به تجدید دوره سال نوی خودمان تشبیه می‌کند؛ دوره‌ای از فعالیت‌های پرآشوب و پراسترس به پایان ‌می‌رسد و دوره جدید مثل تولدی دوباره آغاز می‌شود که در آن بسیاری افراد تصمیم به بهبود زندگی خود می‌گیرند.


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:بررسی زمین,پایان زمین,گزارش ناسا,نابودی زمین در 2012,دون یومانس پژوهشگر ناسا,, توسط عباسعلی

 

 

نام دعا

دعاي (1)- دعا در ستايش خداي عزوجل

دعاي (2)- دعا بر محمد و آل محمد

دعاي (3)- دعاي آنحضرت بر حاملان عرش

دعاي (4)- دعاي آنحضرت برآنان که به پيامبران ايمان آورده اند

دعاي (5)- دعاي آنحضرت براي خود و نزديکانش

دعاي (6)- دعاي آنحضرت به وقت صبح و شام

دعاي (7)- دعاي آنحضرت به وقت مهمات و رنج

دعاي (8)- دعاي آنحضرت در پناه بردن به خداوند

دعاي (9)- دعاي آن حضرت در شوق به آمرزش

دعاي (10)- دعاي آنحضرت در پناه بردن به خدا

دعاي (11)- دعاي آنحضرت در عاقبت به خيري

دعاي (12)- دعاي آنحضرت در اقرار به گناه

دعاي (13)- دعاي آنحضرت در طلب حاجت ها

دعاي (14)- دعاي آنحضرت در دادخواهي از ستمگران

دعاي (15)- دعاي آنحضرت به وقت بيماري

دعاي (16)- دعاي آنحضرت در طلب بخشش و آمرزش گناهان

دعاي (17)- دعاي آنحضرت چون نام شيطان برده مي شد

دعاي (18)- دعاي آنحضرت در دفع بلاها و سختي ها

دعاي (19)- دعاي آنحضرت به وقت درخواست باران

دعاي (20)- دعاي آنحضرت در مکارم اخلاق

دعاي (21)- دعاي آن حضرت به وقت رويدادهاي اندوه بار

دعاي (22)- دعاي آنحضرت در سختي و گرفتاري

دعاي (23)- دعاي آنحضرت براي تندرستي

دعاي (24)- دعاي آنحضرت براي پدر و مادر

دعاي (25)- دعاي آنحضرت براي فرزندانش

دعاي (26)- دعاي آنحضرت براي همسايگان و دوستانش

دعاي (27)- دعاي آنحضرت براي مرزداران

دعاي (28)- دعاي آنحضرت در ترس از خدا

دعاي (29)- دعاي آنحضرت به وقت تنگي رزق

دعاي (30)- دعاي آنحضرت براي اداي وام

دعاي (31)- دعاي آنحضرت در توبه و بازگشت

دعاي (32)- دعاي آنحضرت در نماز شب

دعاي (33)- دعاي آنحضرت در درخواست خير و نيکي

دعاي (34)- دعاي آنحضرت به هنگام گرفتاري

دعاي (35)- دعاي آنحضرت در رضا به قضاي حق

دعاي (36)- دعاي آنحضرت به وقت شنيدن رعد

دعاي (37)- دعاي آنحضرت در شکر

دعاي (38)- دعاي آنحضرت در عذر خواهي از حق

دعاي (39)- دعاي آنحضرت در طلب عفو

دعاي (40)- دعاي آنحضرت به وقت ياد مرگ

دعاي (41)- دعاي آنحضرت در درخواست پرده پوشي

دعاي (42)- دعاي آنحضرت به وقت ختم قران

دعاي (43)- دعاي آنحضرت به وقت ديدن ماه نو

دعاي (44)- دعاي آنحضرت به وقت فرارسيدن ماه رمضان

دعاي (45)- دعاي آنحضرت به هنگام وداع ماه رمضان

دعاي (46)- دعاي آنحضرت در روز عيد فطر و جمعه

دعاي (47)- دعاي آنحضرت در روز عرفه

دعاي (48)- دعاي آنحضرت در روز عيد قربان و جمعه

دعاي (49)- دعاي آنحضرت در دفع مکر دشمنان

دعاي (50)- دعاي آنحضرت در ترس از حق

دعاي (51)- دعاي آنحضرت در تضرع و زاري به درگاه حق

دعاي (52)- دعاي آنحضرت در اصرار در طلب

دعاي (53)- دعاي آنحضرت در اظهار فروتني

دعاي (54)- دعاي آنحضرت در رفع اندوه ها

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

[پخش صوت

 


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:امام سجاد,صحیفه سجادیه,امام زین العابدین,مناجات های امام سجاد,مناخات با خدا,, توسط عباسعلی

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:پرتابل دانشگاهی,استخدام,آزمون دکترا,آزمون کارشناسی ارشد,, توسط عباسعلی

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:ادعیه,زمان دعا,شرایط دعا,استجابت دعا,, توسط عباسعلی

 

برای هریک از سوره های قران خواص متعددی ذکر شده است. 

۱- فاتحه :

مال وثروت - زنده شدن مرده- آرام بخش درد ها- کلید بهبودی-برآورده شدن حاجات- درمان بیماری ها – رهایی از عزاب فرشتگان نوزده گانه- بخشش گناهان – راه رسیدن به بهشت جهت عبور از پل صراط – بخشایش گناهان پدر ومادر

۲- بقره :

دوری از شیطان - ایجاد برکت - رفع سحر - شفای دردها - زیاد شدن روزی

۳- آل عمران:

درود فرشتگان – رفع آتش دوزخ – پر بار شدن درخت – سهولت زایمان رفع دیون آسان شدن مشکلات – ازدیاد روزی

۴- نساء :

پاداش الهی – حکم صدقه – رهایی از فشار قبر

۵- مائده :

استقامت در توحیداعطای حسنات – بخشش گناهان

۶- انعام :

رفع بیماری – ستایش فرشتگان تا روز قیامت – استجابت حا جات – نرفتن به دوزخ- محافظت فرشتگان از او – رفع ما لیخولیا – دفع بلایا

۷- اعراف :

رفع بازخواست روز قیامت – همنشینی با حضرت آدم – مقابله با درندگان و دشمنان

۸- انفال :

محافظت از نفاق – افتخار شیعه – شرمندگی دشمنان – شفاعت پیامبر در روز قیامت – محافظت در برابر تعدی – پیروزی در جنگ ها - درود فرشتگان – بخشندگی گناهان – ارتقای مقام

۹- توبه :

جلوگیری از نفاق – محافظت از دستبرد دزدان محافظت از آتش – اعطای حسنات – رفع جهل – تقرب به خدا – رفع پیری –آشکار شدن عیوب - اعتراف دزد

 

۱۰- یونس :

درمان درد پهلو، درد پا و ساق - شناسایی سارق

۱۱- هود علیه السلام :

اعطای حسنات – رستگاری روز قیامت – بر انگیخته شدن در گروه پیامبران – بخشوده شدن گتاهان – استعانات از خداوند – پیروزی بر دشمنان – بیمناک شدن دشمنان از او – مقام شهید یافتن در روز قیامت

۱۲- یوسف علیه السلام :

چهره زیبا یافتن – رفع هراس – صالح شدن – آسان شدن سختی مرگ

مقاوم شدن در برابر چشم زخم – یافتن قدرت و مکنت –برآورده شدن حاجات

۱۳- رعد:

رهایی ازصاعقه –ورود به بهشت شفیع شدن برای خانواده – کمک به انقلاب علیه ظالمان اعطای حسنات استقامت در روز قیامت

۱۴- ابراهیم علیه السلام :

رفع فقر وجنون ومصیبت – جلوگیری از گریه و وحشت کودک –گرفته شدن ازشیر مادر –اعطای حسنات – رفع ناراحتی کودکا ن

۱۵- حجر:

اعطای حسنات- رفع فقر و جنون ومصیبت –ازدیاد شیر زنان –ازدیاد رزق حسن خرید و فروش

۱۶- نحل:

عدم پرداخت تاوان –رفع هفتاد نوع بلا-استقرار در بهشت –ثمره دادن درختان –منغرض نمودن دشمنان –عدم بازخواست در روز قیامت

۱۷- اسراء (بنی اسرائیل):

شاهد ظهور حضرت قاِِِئم شدن –خطا نرفتن تیر –به سخن امدن کودک –قابل فهم شدن سختیها

۱۸- کهف:

بیدار شدن به موقع از خواب شهید از دنیا رفتن –بخشوده شدن گناهان –نورانی شدن –رفع تنگ دستی –امان یافتن از آزار-دور شدن آفات –در امان ماندن از فتنه دجا ل-قرار گرفتن در بهشت –کفاره شدن بر گناهان

۱۹- مریم:

به دست آوردن ثروت و فرزند –اصحاب عیسی شدن در قیامت –شوکت سلیمان یافتن درقیامت –اعطا حسنات-خواب های خوش دیدن –جلوگیری از دستبرد دزدان-رفع ترس-خیر و برکت درخانه –دور شدن حوادث ناگوار از خانه

۲۰- طه:

پاداش در آن دنیا ثواب مهاجرین وانصار را یافتن –شنیدن پاسخ مثبت در خواستگاری-ایجاد صلح –حفاظت در مقابل زورمداران –اجابت خاسته ها-خواستگار یافتن دختر –آسان شدن ازدواج

۲۱- انبیا:

دیدن عجایب در خواب –رفع بی خوابی

۲۲- حج:

تشرف به مکه –اهدای حسنات –سقوط حاکم ستمگر

۲۳- مومنون:

عاقبت به خیر شدن –به بهشت رفتن –تنفر از شراب

۲۴- نور:

بیمه شدن جان و دارایی و زنان –آمریزیده شدن-اعطای حسنات-

۲۵- فرقان:

رهایی ازعذاب دوزخ –محاسبه نشدن –رفتن به بهشت –مردن حیوان مورد نظر –عدم اتمام معاملات

۲۶- شعرا:

اولیای خداوند شدن –دچار مشکل نشدن –رفتن به بهشت –اعطای حسنات –خواننده ی کتب الهی شدن –شفا از بیماریها –دستیابی به گنج –در امان ماندن از درد آتش و سیل سخت آمدن طلاق بر زن

۲۷- نمل:

اعطای حسنات –در امان ماندن خانه از مار و حیوانات موذی

۲۸- قصص:

اعطای حسنات-شهادت به راستگویی- رفع درد ها وبیماری ها –رفع شکم درد ودرد طهال وکبد

۲۹- عنکبوت :

رفع گناهان –اعطای حسنات-رفع بیماری ها ودردها –شادابی قلب – خوش خوابیدن

۳۰- روم:

اعطای حسنات –یافتن گمشده –بیمار کردن دشمن

۳۱- لقمان :

حفاظت از شیطان – همنشینی با لقمان در قیامت –اعطای حسنات – رفع بیماری ها ودردها قطع خونریزی بدن – رفع بیماری درد ورنج

۳۲- سجده:

داده شدن ناممه عمل به دست راست –عدم بازخواست در روز قیامت – همنشینی با پیامبر و خاندانش در روز قیامت – ثواب راز ونیاز شب قدر –رفع بیماری تب –درمان سر درد ودرد مفاصل – درمان تب سه روزه

۳۳- احزاب:

قرار گرفتن کنار پیامبر وهمسرانش در روز قیامت –درامان بودن قبر –افزایش خواستگاران

۳۴- سباء:

حفاظت شب تا صبح توسط خداوند –کسب خیرات در دنیا وآخرت –داشتن همنشین سالم در روز قیامت –دور شدن حیوانات و حشرات –بری شدن از ترس

۳۵- فاطر:

ورود به بهشت –منکوب کردن مخالفین –رفع بیماری سردرد – جلوگیری از تخریب هنگام زلزله

۳۶- یاسین:

افزایش رزق وروزی حفاظت شدن در برابر خطرات وشیطان وافت ها - ورود به بهشت – غسل به دستان فرشتگان –مصونیت از فشار قبر-نورانیت- همراهی فرشتگان در پل صراط – مقام بالا نزد خداوند –ایستادن درکنار پیامبران –شفاعت شدن –بازخواست نشد ن- همنشینی با پیامبر(ص)-اعطای حسنات – مصون بودن در برابر فقر وبدهی و ویرانی و بلا وجنون وجزام و وسواس و...-تخفیف وحشت قبر –آمرزش وخشنودی خداوند –ثواب دوازده بار تلاوت قرآن – تقویت حافظه-پیروزی در مناظرات – مصونیت در برابر چشم زخم وحسادت وجن وانس وجنون وحشرات –ازدیاد شیر در زنان

۳۷- صافات :

تسهیل مرگ –مصون بودن در برابر آفات و بلایا – ازدیاد رزق – حفاظت از گزند شیطان – مبعوث شدن با شهیدان – اعطای حسنات – دیدن جنیان و عدم آسیب آنان – آرامش از اضطراب

۳۸- ص:

اعطای خیرات در دنیا و آخرت – ورود به بهشت – جلوگیری از گناهان صغیره و کبیره – آشکار کردن معایب حاکم یا قاضی-

۳۹- زمر:

شرف و بزرگی در دنیا و آخرت – مورد احترام واقع شدن – حرمت آتش دوزخ بر او- ورودبه بهشت – کسب سلام پیامبران و صدیقان – آمرزیده شدن –مورد ثنا و تشکر واقع شدن

۴۰- مومن (غافر):

بخشایش گناهان –کسب تقوا –خیردر اخرت –خرم شدن باغ- خیر وبرکت مغازه – شفای مالیخولیا – درمان دمل – رفع بیماری وحشت زدگی – التیام دل درد – درمان بی هوشی وغش –درمان دردطحال-

۴۱- فصلت (حم سجده):

نورا نیت در روز قیامت قیامت – سعا دت در زندگی دنیوی – اعطای حسنات درمان درد قلب- درمان چشم درد

۴۲- شوری (حمعسق):

نورانیت در روز قیامت – ورود به بهشت – رفع چشم درد – درود فرشتگا ن بر او –در امان بودن از گزند مردم –رفع خطرات سفر

۴۳- زحزف:

مصون بودن از گزند حیوانات زمین وفشار قبر – ورود به بهشت – عدم احتیاج به دارو –رفع مرض صرع

۴۴- دخان:

سهولت محاسبه در روز قیامت –پاداش ازاد کردن صد هزار فرد گرفتار- بخشیدن گناهان –رهایی از نیرنگ شیطان – خوابهای نیکو دید ن –رفع بیماری سر درد – ازدیاد ثروت – رونق تجارت –رهایی ازگزند حاکم –محبوبیت نزد مردم – رفع بیماری یبوست

۴۵- جاثیه:

ندیدن آتش جهنم ونشنید ن صدا وصیحه ی ان- همراهی حضرت محمد –ازبین رفتن ترس و وحشت در روز قیامت – پوشیده شدن زشتیها – در امان ماندن از قدرت زورمندان – محترم شدن نزد مردم – در امان ماندن از فتنه گران – نگهدار کودک خواهد بود

۴۶- احقاف :

در دنیا دچار وحشت نشدن -در امان ماندن روز قیامت – به تعداد انسانهای زمین ده حسنه نوشته وده گناه بخشوده وده مرتبه بر مقام او افزوده میشود –جسمی قوی یافتن –سالم ماندن در برابر بیماری های کودکانه – ارامش یافتن از زمان کودکی محبوب شدن نزد مردم – شنیده ها را درک کردن – تسکین و درمان بیماری ها

۴۷- محّمد صلّی الله علیه وآله وسلم :

هرگز مشرک نگردد – شک به دین راه نیابد – فقیر نشدن – نترسیدن از حاکم – مصون ماندن از شک در دین تا هنگام مرگ – هزار فرشته در قبرش نماز می خوانند – همراهی فرشتگان – در پناه خداوند و پیامبر قرار گرفتن – پس از برانگیخته شدن صورت پیامبر را دیدن – سیراب شدن از نهرهای بهشتی – مصون ماندن از امور ناپسند و بیماری ها – دوری جنیان از وی

۴۸- فتح:

بیمه شدن مال و ثروت و همسران و املاک- ورود به بهشت – مصون ماندن ازدزدان – پذیرفته شدن سخن وی نزد مردم – تویت حافظه – کسب خیرو برکت – رفع بیماری هراس – در امان ماندن از غرق شدن

۴۹- حجرات:

در شمار زایران پیامبر اکرم قرار گرفتن – اعطای حسنات – در امان بودن از وحشت جنگ – باز شدن درهای خیر و برکت – پیروزی در جنگها خروج شیطان از بدن - مصون ماندن از ترس – فزونی یافتن شیر مادر

۵۰- ق:

ازدیاد روزی – مثبت شدن نامه ی اعمال –سهولت مرگ –درمان صرع – ازدیاد شیر مادر

۵۱- ذاریات :

سا مان یافتن زندگی – ازدیاد روزی – روشن شدن قبر – اعطای حسنات – رفع درد درون – سهولت زایمان – آسان شدن مرگ

۵۲- طور :

اعطای خیر و برکت – دور شدن از عذاب الهی – رسیدن به بهشت – ازادی اسیر و زندانی – خوشایندی سفر – بهبودی عقرب گزیدگی

۵۳- نجم:

زنگی با اوصاف نیک – بخشایش گناهان – اعطای حسنات – شجاعت در برابر زورمندان جلب احترام حاکم – شجاعت در برابر شیاطین

۵۴- قمر (اقتربت):

رسیدن به بهشت – روسفیدی در قیامت – مورد احترام بودن در سفره ها – محبوبیت میان مردم – سهل شدن امور مشکل

۵۵- الرحمن :

شفاعت کردن در روز قیامت – شهید محسوب شدن –آسان شدن مشکلات- شفای چشم درد امنیت یافتن - سهل شدن امور مشکل – رفع بیماری آفات از خانه

۵۶- واقعه :

عزت در میان مردم – رفع بیماری بدبختی و فقر – همنشینی با حضرت علی علیه السلام - نورانیت وجه در هنگام ملاقات خداوند – خیر و برکت خانه – پیروزی و ثروت و موفقیت- بخشش گناهان – سهولت احتضار

نقل است که عثمان بن عفان بعیادت عبدالله بن مسعود رفت در مرضی که با آن فوت شد باو گفت که از چه شکوه داری گفت از گناهان خود گفت چه چیز میل داری گفت رحمت پروردگار خود گفت جهت تو طیب مرا بیمار کرده گفت:امر نکنم که بتو عطیه بدهند گفت در وقتیکه احتیاج داشتم بمن ندادی الحال که مستغیم میدهی گفت آنچه میدهم جهت دختران تو بوده باشد گفت ایشانرا بدان حاجتی نیست جهت اینکه من ایشانرا امر کردم بخواندن سوره واقعه و من شنیدم از حضرت رسول صلی الله علیه و آله که میفرمود هر که بخواند ای سوره را در هر شب نمیمیرد باو پریشانی هرگز و از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام نقل است که هر که بخواند ین سوره را هر شب پیش از آنکه بخوابد ملاقات کند خدای عزوجل را در حالتی که روی آن شخص چون ماه باشد در وقت تمامی آن و از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام منقولست که هر که مشتاق باشد به بهشت و به وصف بهشت این سوره را بخواند .

۵۷- حدید :

عدم عذاب در دنیا – رفع بلایا – درکظهور حضرت قا ئم علیه السلام – نعمت بهشت – آزادی زندانی – مصونیت در جنگ – التیام درد

۵۸- مجادله:

تسکین درد –حفظ د فینه – آرامش بیمار – مصونیت از حوادث ناگوار- رفع آفات از حبوبات

۵۹- حشر:

درود فرستادن کا ینات به او- در حکم شهید قرار گرفتن – مصون شدن از بلایا- اجابت خواسته ها- آسان شدن مشکلات تقویت حا فظه

۶۰- ممتحنه:

دفع فقر – نورانیت دیدگان – رفع جنون –درود فرشتگان – در حکم شهید قرار گرفتن – شفاعت شدن – درمان بیماری طحال – آسودگی در زندگی

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:معجزه قران,برکات قران,خواص سوره های قران,رفع مشکلات با قران,, توسط عباسعلی

پاسخ به شبهه افکنی پاپ در مورد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله

 

 

نویسنده : نیکزاد، عباس

 

  چکیده :

دشمنی غرب مسیحی نسبت به اسلام و پیامبر اسلام صلی‏الله‏علیه‏و‏آله پیشینه دیرینه‏ای دارد. یک نمونه آن، جنگ‏های صلیبی و استعمار غربی نسبت به کشورهای اسلامی است. صدها سال در قرون وسطی، با انواع تهمت‏ها و افتراها علیه اسلام و پیامبر اسلام محافل خویش را گرم نگه می‏داشتند. اما مدت‏ها بود که این گونه اظهارات از جانب غرب مسیحی مطرح نمی‏شد تا این‏که اخیرا شواهد و علایمی بر بازگشت آنها به همان رویه پیشین مشاهده می‏شود که نمونه آشکار آن، اظهارات مغرضانه پاپ علیه اسلام و پیامبر اسلام است. در این مقاله ابتدا اظهارات پاپ بررسی گردیده و سپس به صورت منطقی و تحلیلی به نقد و ارزیابی آن پرداخته شده است.

 

کلمات کلیدی :

اسلام، پیامبراعظم، پاپ، جهادمقدس، خشونت، عقلانیت.

 

 

 چکیده

 

دشمنی غرب مسیحی نسبت به اسلام و پیامبر اسلام صلی‏الله‏علیه‏و‏آله پیشینه دیرینه‏ای دارد. یک نمونه آن، جنگ‏های صلیبی و استعمار غربی نسبت به کشورهای اسلامی است. صدها سال در قرون وسطی، با انواع تهمت‏ها و افتراها علیه اسلام و پیامبر اسلام محافل خویش را گرم نگه می‏داشتند. اما مدت‏ها بود که این گونه اظهارات از جانب غرب مسیحی مطرح نمی‏شد تا این‏که اخیرا شواهد و علایمی بر بازگشت آنها به همان رویه پیشین مشاهده می‏شود که نمونه آشکار آن، اظهارات مغرضانه پاپ علیه اسلام و پیامبر اسلام است. در این مقاله ابتدا اظهارات پاپ بررسی گردیده و سپس به صورت منطقی و تحلیلی به نقد و ارزیابی آن پرداخته شده است.

کلیدواژه‏ها: اسلام، پیامبراعظم، پاپ، جهادمقدس، خشونت، عقلانیت.

 مقدمه

 

دشمنی غرب مسیحی با اسلام، محصول پیشرفت اسلام درمحدوده قدرت امپراتوری از یک طرف و نفوذ اسلام در جنوب اروپا از سوی دیگر، در قرون نخستین اسلامی بود. در آن زمان هنوز کلیسای ارتدوکس از کلیسای کاتولیک جدا نشده بود و غرب یک‏پارچه در تاریکی جهل به سر می‏برد. در تمام این دوره، آن‏چه غرب از اسلام می‏دانست بسیار اندک و براساس دشمنی تمام عیار با آن بود. غرب تا قرن‏ها پس از آن نه ترجمه‏ای از قرآن داشت و نه با شخصیت حضرت محمد صلی‏الله‏علیه‏و‏آله آشنایی داشت. مبنای قضاوت آنان از اسلام و پیامبر صلی‏الله‏علیه‏و‏آله افسانه‏ها و شایعات بی اساس بود که مبلغان جاهل و یا مغرض وابسته به کلیسا میان مردم منتشر می‏کردند. در تمام قرون وسطی در غرب، پیامبر اکرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله

______________________________

1 مدرس حوزه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل.

   

به خدعه و خشونت شناخته می‏شد و زشت‏ترین افسانه‏ها توسط کلیسا درباره او میان مردم اروپا انتشار می‏یافت. به همین جهت بود که جنگ‏های صلیبی را به هدف باز پس‏گیری سرزمین سابقاً مسیحی از دست مسلمانان به راه انداختند و درحدود دو قرن به نام جهاد مقدس و با علامت صلیب عامل قتل صدها هزار نفر شدند.

در طول قرن‏ها، بسیاری از مکتوبات غربی‏ها و مستشرقین در مذمت و بدگویی این شخصیت آسمانی بوده است. یکی از رکیک‏ترین نوشته‏های غرب مسیحی درباره پیامبر صلی‏الله‏علیه‏و‏آله «کمدی الهی» دانته است. (جهت اطلاعات بیشتر درباره این کمدی ر.ک: دورانت، 1381، ص1453ـ1433). دانته در این کمدی‏که آن را تحت تأثیر شکست‏های صلیبی نوشته است حضرت محمد صلی‏الله‏علیه‏و‏آله را ـ العیاذ بالله‏ـ چون گناهکاری که با دستان خود سینه چاک شده‏اش را از هم می‏درد به تصویر کشیده است. از نظر دانته، گناه حضرت محمد صلی‏الله‏علیه‏و‏آله عبارت بود از: ترویج مذهب دروغین، دعوی نزول وحی و...

در آستانه قرون جدید، مهم‏ترین تهدید برای اروپا ترکان عثمانی بودند. شکست‏های غرب مسیحی که به سقوط مرکز کلیسای ارتدوکس به دست سلطان محمد فاتح در سال 1453 میلادی منجر شد بار دیگر شعله‏های خشم نویسندگان کلیسایی را علیه شخصیت حضرت محمد صلی‏الله‏علیه‏و‏آله برافروخت. غربی‏ها تقریباً تا قرن هجدهم بلکه نوزدهم هیچ تلاشی برای شناخت شخصیت واقعی این پیامبر صلی‏الله‏علیه‏و‏آله انجام ندادند.

«تاریخ جهان» اثر هیگدن ـ راهب بندیکتی ـ که فقط سه بار و در سال‏های 1387، 1495و 1527 میلادی به زبان انگلیسی ترجمه شد، داستان کبوتری را می‏آورد که محمد صلی‏الله‏علیه‏و‏آله او را تربیت کرده بود تا بالای سرش پرواز کند و او را روح القدس خوانده بود و به او وحی می‏فرستاد. داستان دیگر، داستان شتری است که حضرت محمد صلی‏الله‏علیه‏و‏آله آن‏را تربیت کرده بود تا فقط از دست او غذایش را بگیرد. محمد صلی‏الله‏علیه‏و‏آله قرآن را بر گردن این شتر آویخته بود و وقتی نزدیک می‏شد زانو می‏زد و محمد صلی‏الله‏علیه‏و‏آله آن را می‏گرفت و به مردم می‏گفت این پیامی آسمانی است. جذابیت‏های جنسی از دیدگاه هیگدن یکی از راه‏هایی است که محمد صلی‏الله‏علیه‏و‏آله برای تضعیف مسیحیت و تقویت اسلام انتخاب کرده بود.

در یک دوره کوتاه و بیشتر در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، غرب توانست آثاری عرضه کند که با نگاهی تقریباً واقع‏بینانه به اسلام بنگرد. افرادی مانند کارلایل، واشنگتن اروینگ، و... دراین دوره تلاش کردند نقش حضرت محمد صلی‏الله‏علیه‏و‏آله را در کاروان بشری نشان دهند. در همین مورد، گوته سعی کرد در اشعارش تصویری زیبا از این شخصیت الهی ارایه دهد. اما شگفت این که در این دوره نیز کلیسا از مواضع خود کوتاه نیامد واین آثار از نظر او مردود و مطرود و محکوم بود و به عنوان آثار ممنوعه و کتب ضاله محسوب می‏شد.

   

متأسفانه به نظر می‏رسد امروز غرب به همان نقطه اول برگشته است. بوش پس از واقعه 11 سپتامبر، موضوع جنگ صلیبی را مطرح می‏کند، پس از آن کاریکاتورهای مبتذل درباره اسلام و پیامبر صلی‏الله‏علیه‏و‏آله در برخی از جراید کشورهای غربی چاپ و منتشر می‏شود و پس از آن، پاپ که خود را مظهر صلح و آرامش می‏داند، به آتش جنگ و تنازع میان اسلام و مسیحیت دامن می‏زند و سخیف‏ترین تهمت‏ها را به اسلام و حضرت محمد صلی‏الله‏علیه‏و‏آله نسبت می‏دهد.

در این نوشتار سعی شده است به صورت منطقی و تحلیلی به نقد و بررسی اظهارات پاپ پرداخته شود.

پاپ چه گفت؟

پاپ بندیکت شانزدهم رهبر کاتولیک‏های جهان در سخنرانی 12 سپتامبر خود در دانشگاه رگنزبرگ در بحثی، به بیان رابطه میان خردورزی و ایمان و مسئله جهاد (جنگ مقدس) پرداخت. وی در سخنان خود به نقل قولی از یک گفت‏وگو میان مانوئل دوم (امپراتور مسیحی بیزانس) با یک عالم دینی مسلمان ایرانی، استناد کرد که گفته بود: «به من نشان بده که محمد چه چیز تازه‏ای ارایه کرده است؛ آیا جز چیزهای بد و غیر انسانی چیز دیگری به ارمغان آورده است؟ مثلاً او حکم می‏کرد که ایمانی که او وعظ می‏کند باید با زور شمشیر گسترش یابد».

پاپ در ادامه سخنان خود استدلال امپراتور را نیز درباره ادعایش نقل می‏کند که گفته بود: «خداوند به خون‏ریزی خشنود نیست و رفتار غیر عقلانی با ماهیت وجودی پروردگار در تضاد است. ایمان ثمره روح است و نه جسم، پس هر فردی که به دنبال هدایت دیگران به دین است نیازمند توانایی خوب سخن گفتن و منطق مناسب بدون توسل به خشونت و تهدید است. برای قانع ساختن یک روح منطقی، نیاز به قدرت و هرگونه سلاح یا ابزار برای تهدید دیگران به مرگ نیست».

پاپ در ادامه سخنان خود می‏گوید: «امپراتور مطمئناً می‏دانسته است که در آیه 256 از دومین سوره قرآن آمده است که هیچ اجباری در دین نیست (لا اکراه فی الدین) اما به گفته خبرگان، این سوره مربوط به دوره‏های ابتدایی اسلام و زمانی است که محمد صلی‏الله‏علیه‏و‏آله قدرت نداشت و مورد تهدید بود. امپراتور مسلماً از قوانین مربوط به مبارزه مقدس (جهاد) که بعداً در اسلام وضع شد و در قرآن نیز ثبت شده است آگاه بود. اکنون به من نشان بده محمد صلی‏الله‏علیه‏و‏آله چه چیز جدیدی به ارمغان آورده است. خواهی دید که تنها مسایل شیطانی و غیر انسانی وجود دارد، مانند دستور او به گسترش دینی که وی تبلیغ می‏کرد از طریق شمشیر».

و می‏گوید: «ترویج ایمان از طریق خشونت بی معناست و در تناقض با ذات خداوندی و جوهر روح است. پروردگار با خون و خون‏ریزی درتضاد است وغیر عقلانی رفتار کردن مغایر با ذات خداست». (خبرنامه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ش 927، 6/7/85).

   

مدعیات پاپ درباره اسلام و پیامبر اعظم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله

اتهاماتی که پاپ در این سخنرانی در مورد اسلام و پیامبر اعظم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله مطرح می‏کند به شرح زیر است:

1ـ اسلام دین عقلانی نیست؛

2ـ پیامبر اسلام چیزی جز مجموعه‏ای از آموزه‏های زشت و غیر انسانی و غیر عقلانی برای بشریت نیاورده است؛

3ـ اسلام دین خشونت است؛

4ـ جهاد مقدس که در اسلام به رسمیت شناخته شده است چیزی جز به رسمیت شناختن خشونت و زور در مسلمان ساختن کفار نیست؛

5ـ پیامبر اسلام هر چند در آغاز شعار آزادی عقیده و ایمان را مطرح می‏کرد، اما پس از قدرت یافتن، از این شعار دست بر داشت و شعار جهاد و جنگ برای تحمیل عقیده و ایمان را جای‏گزین آن ساخت.

 

پاسخ به مدعیات پاپ

 

در این‏جا به صورت کاملاً منطقی و تحلیلی، ضمن بررسی موارد ذکر شده، ضعف و کاستی‏های آن را گوشزد می‏کنیم.

 

1ـ اسلام و عقلانیت

 

منظور از عقل در این‏جا همان نیرویی است که عامل تشخیص حق و باطل و خیر و شر است. خداوند در نهاد انسان قوه‏ای به ودیعه گذاشته که قادر است در مسایل نظری، حق را از باطل و در مسایل عملی، خیر را از شر و منافع را از مضار بازشناسی کند. عقل در انسان نیرویی است که با آن می‏توان حقایق را شناسایی کرد. عقل انسان می‏تواند با تکیه به معلومات و اندوخته ذهنی، مجهولات را شناسایی کند. کار عقل ادراک است و متعلق ادراک گاهی «هست و نیست» است که در اصطلاح به آن «حکمت نظری» می‏گویند و گاهی «باید و نباید و خوب و بد» است که به آن «حکمت عملی» گفته می‏شود. (مصباح، 1380، ص66ـ65).

حجیت و اعتبار عقل «بالذات» است؛ یعنی نه از طریق عقل ثابت می‏شود و نه از طریق نقل؛ زیرا اثبات آن از طریق عقل نامعقول است، چون فرض بر این است که حجیت آن هنوز ثابت نشده است و اثبات آن از طریق نقل نیز دور است؛ زیرا اعتبار نقل از راه عقل ثابت می‏شود. (مطهری، 1378،

   

دانشمندان زیادی در غرب درباره نسبت عقل و دین و یا عقل و ایمان بحث کرده اند که از آن جمله می‏توان به آکویناس، پاسکال، ویلیام جیمز، کالون، کارت بارت، هیوم و مایکل پترسون اشاره کرد. سه نظریه اساسی در میان نظریه پردازان غربی در باب نسبت عقل و ایمان یا عقل و دین مطرح شده است: عقل گرایی حداکثری، عقل گرایی انتقادی و ایمان گرایی محض. (ر.ک: مایکل پترسون و دیگران، 1379).

در میان دانشمندان اسلامی نیز در این باره اختلاف نظر وجود دارد. اهل حدیث و حنابله که به سلفیه معروف‏اند منکر به کارگیری عقل در دین هستند و بحث‏های عقلی را در امور دینی بدعت می‏شمارند. (ر.ک: مطهری، 1368، ج 2، ص 26 و سبحانی، 1416، ج1، ص 130).

اما فرقه‏های دیگر اسلامی‏ـ اعم از امامیه، معتزله و اشاعره ـ با اختلاف دیدگاه‏ها، به کارگیری عقل را در اعتقادات دینی روا و بلکه لازم می‏دانند. (ر.ک: مطهری، 1380، ج 3، ص101ـ65 و ج6، 1382، ص 887ـ883).

طرح مباحث عمیق الهی از طرف ائمه اطهار و در رأس آنها حضرت علی علیه‏السلام باعث شد که عقل شیعی از دیرباز، به صورت عقل فلسفی و استدلالی درآید. ذخیره‏های علمی ارزشمندی که از پیشوایان دینی شیعه به جای مانده است، باعث شده است که علمای شیعه در مباحث دینی به مباحث عقلی روی آورند. (ر.ک: طباطبایی، 1376، ص 105ـ102).

در باب حجیت و اعتبار عقل از منظر دین اسلام، می‏توان به آیات و روایات فراوانی استشهاد نمود. در قرآن کریم 49 بار مشتقات عقل، 18 بار مشتقات فکر، 20 بار مشتفات فقه و صدها بار علم و مشتقات آن به کار رفته است.

در برخی روایات شیعه، از عقل به عنوان «حجت باطنی» خداوند، در کنار حجت ظاهری او، یعنی انبیا، نام برده شده است. در پاره‏ای از آنها دین‏داری لازمه خردورزی و خردمندی معرفی گردیده است و در برخی دیگر، عقل، وسیله عبودیت پروردگار و تحصیل بهشت و معیار ثواب و عقاب دانسته شده است. (کلینی، 1365، ج1، باب العقل و الجهل). در برخی از آیات قرآن کریم، نادیده گرفتن عقل، باعث سقوط انسان تا مرحله «شرالدواب» (انفال/ 22) و در برخی دیگر، عامل آلودگی انسان به پلیدی (یونس/100) معرفی شده است.

برخی دیگر از آیات قرآن بر اعتبار و حجیت عقل دلالت دارند که تعدادی از آنها به شرح زیر است:

1ـ آیاتی که برای اثبات اعتقادات دینی، مانند توحید و نبوت و معاد، به برهان عقلی و فلسفی

   

متوسل شده است؛ (انبیا/22، مومنون/ 91ـ90 و انعام/ 91).

2ـ آیاتی که از مخالفان اسلام می‏خواهد برای ادعاها و اعتقادات خویش برهان اقامه کنند؛ (بقره/111).

3ـ آیاتی که به فلسفه برخی از احکام، مانند وجوب نماز و روزه و حج و حرمت شراب و قمار و ربا، اشاره دارد؛

4ـ آیاتی که مسلمانان را به پرسش‏گری در مجهولات از دانایان دعوت می‏کند؛ (نحل/43، انبیا/ 7).

5ـ آیاتی که مسلمانان را به اصل اجتماعی شور و مشورت و بهره گیری از تجربیات و عقول دیگران دعوت می‏کند؛

6ـ آیاتی که مسلمانان را به شنیدن دیدگاه‏ها و سخنان مختلف و سپس تجزیه و تحلیل و گزینش بهترین آنها دعوت می‏کند. (زمر/ 18ـ17).

صدرالمتألهین شیرازی که در کتاب‏های فلسفی خویش اهتمام زیادی در عقلانی نشان دادن معارف و آموزه‏های دینی دارد درباره نسبت عقل و دین می‏گوید: «شرع و عقل با هم تطابق دارند. منزه است شریعت پاک حقه الهیه از این که احکام و آموزه‏های آن ناسازگار با معارف عقلی یقینی ضروری باشد و نابود باد فلسفه‏ای که قوانین آن با کتاب وسنت سازگار نباشد». (صدرا المتألهین شیرازی، 1981، ج8، ص 33).

علامه طباطبایی نیز در این باره می‏نویسد: «خدای متعال در هیچ جای از کتاب مجیدش ـ حتی در یک آیه‏ـ بندگان خود را مأمور نکرده است به این که او را کورکورانه بندگی کنند و یا به یکی از معارف الهی او ایمان کورکورانه بیاورند یا طریقه ای را کورکورانه سلوک نمایند». (طباطبایی، 1414، ج5، ص 255).

جالب این است که در فقه اسلام «عقل» در کنار کتاب وسنت و اجماع به عنوان یکی از منابع و مدارک فقهی به رسمیت شناخته شده است. در همین مورد فقها و اصولیون به تلازم عقل و شرع که به «قاعده ملازمه» موسوم است عقیده دارند: «کل ما حکم به العقل حکم به الشرع و کل ما حکم به الشرع حکم به العقل» (مظفر، 1386، ج2، ص 127).

 

2ـ پاره‏ای از آموزه‏های متعالی اسلام

 

همان‏گونه که اشاره شد، یکی از نکته‏هایی که در سخن پاپ به آن تصریح شده است تهی بودن اسلام از آموزه‏های خوب، متعالی و انسانی است. به نظر می‏رسد این ادعا به قدری واهی و بی اساس است که حتی نویسندگان غربی و اروپایی نیز بر غیر منصفانه بودن آن اعتراف دارند. نویسندگانی هم‏چون گوستاولوبون و ویل دورانت و... بر برتری و فوق العادگی آموزه‏های اسلام تأکید و تصریح دارند. (دورانت، پیشین، ص219 و گوستاو لوبون، 1347، ص751).

   

در این‏جا به برخی از آموزه‏های ارزشمند و متعالی اسلام اشاره می‏شود:

1ـ دعوت به توحید و یکتا پرستی و مبارزه با بت پرستی و شرک؛ پیامبر اسلام از همان روزهای اول بعثت خویش به مبارزه با اعتقادات خرافی و بی اساس مانند بت پرستی وشرک پرداخت (کافرون/23 و نجم/19). کفار برای منصرف ساختن پیامبر به هرگونه تهدید و تطمیع دست زدند اما کاری از پیش نبردند. انتظار آنها این بود که پیامبر صلی‏الله‏علیه‏و‏آله در این موضوع به نوعی مجامله و ملاحظه تن دهد که پیامبر به فرمان خدا آنها را مأیوس ساخت. (قلم/9 و اسراء/75ـ74).

2ـ دعوت به عدل و انصاف در معاملات و مبارزه با رباخواری؛ یکی ازعادات زشت و غلط جاهلی ربا خواری آن هم به صورت فاحش و چند برابر بوده است. پیامبر به فرمان خدا به مبارزه بی امان علیه این فرهنگ غلط برخاست. (بقره/280ـ275).

3ـ مبارزه با کشتن و زنده به گورکردن دختران؛ (اسراء/31 ونحل/59ـ58).

4ـ مبارزه با هر گونه فحشا و ابتذال اخلاقی؛ (اسراء/32، انعام/ 151 و اعراف/33).

5ـ مبارزه با آدم‏کشی و خون‏ریزی‏های غلط و بی اساس (انعام/151، اسراء/33، نساء/29ـ30).

6ـ مبارزه با باورهای غلط درباره زن؛ (نحل/ 58، نساء/ 7 و 32 و نحل / 97).

7ـ مبارزه با انکار معاد و حیات اخروی؛ (سجده/ 12ـ11، یس /81ـ78، قیامت/ 10ـ3 و جاثیه/24).

8ـ مبارزه با اعتقاد به تثلیت و ابن الله دانستن حضرت مسیح؛ (نساء/ 61ـ59، 158ـ157 و 172ـ171).

9ـ مبارزه با یک سلسله عادات غلط درباره ازدواج، مانند شوهر دادن دختر قبل از تولد و نکاح شغار، (معاوضه دختران یا خواهران) وشوهر دادن دختر بدون اذن و رضایت او؛ (ر.ک: مطهری، 1376، ص 75ـ73).

10ـ تأکید و توصیه فراوان به علم آموزی وتوسعه علم و دانش بدون هیچ گونه محدودیت مکانی و زمانی و جنسیتی؛

11ـ دعوت به تعقل و تدبر و تفکر در همه امور زندگی؛ (ص/29، بقره/44، انعام/32 و ملک/10).

12ـ تکریم و تجلیل ازمقام و موقعیت انسان و بالا بردن او تا حد خلیفة‏اللهی (بقره/30) و آگاه به اسمای الهی (بقره/ 31) و برتر از فرشتگان (بقره/ 34) و بهره‏مند از نفخه الهی به نام روح؛ (ص / 72).

13ـ نفی هرگونه تبعیض ناروا از جهت نژاد، زبان و رنگ؛ (حجرات/13 و روم/ 22).

14ـ به رسمیت شناختن علم، تقوی، جهاد، ایمان وعمل صالح به عنوان ملاک برتری و امتیاز؛ (نساء/ 95، حجرات/ 13، سجده/18، زمر/9، مجادله/11 و نحل /97).

15ـ تأکید بر نقش انسان و اراده و اختیار او در تعیین و تغییر سرنوشت فردی و اجتماعی خویش؛ (رعد/11، انسان/3 و نحل /112).

   

16ـ تأکید بر زندگی‏گرایی و مبارزه با زندگی‏گریزی، رهبانیت و گوشه گیری و فرار از زندگی؛ پیامبر فرمود: «لارهبانیة فی الاسلام، رهبانیة امتی الجهاد» (ابن اثیر، ج 2، ص 280 به نقل از: مطهری، 1378، ج 2، ص 242).

اسلام آخرت گرایی را درمتن زندگی گرایی قرار داد. از نظر اسلام، راه آخرت از متن زندگی و مسئولیت‏های زندگی دنیایی می‏گذرد. (مطهری، پیشین).

17ـ ارایه برنامه‏ها و مقررات فراوان اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حقوقی به بشر؛ (پیشین، ص 242).

18ـ به رسمیت شناختن حقوق و آزادی‏های فردی؛ از نگاه اسلام، فرد از نظر سیاسی، اقتصادی، قضایی و یا اجتماعی حقوقی دارد. از نظر سیاسی، حق مشورت و حتی انتخاب دارد؛ از نظر اقتصادی، حق مالکیت بر محصول کارخویش و حق معاوضه، مبادله، صدقه، وقف، اجاره، مزارعه، مضاربه و غیره؛ از نظر قضایی حق اقامه دعوا و احقاق حق و حق ادای شهادت؛ از نظر اجتماعی حق انتخاب شغل، مسکن، رشته تحصیلی و غیره و از نظر خانوادگی، حق انتخاب همسر دارد. (پیشین، ص 242).

19ـ قداست کار، شغل و حرفه؛ اسلام دشمن بی‏کاری است. اسلام انگل جامعه بودن را در هر شکل مذمت نموده است. (حر عاملی، پیشین، ج12، ص 13 و 43).

20ـ قداست دفاع از حقوق فردی و اجتماعی و مبارزه با متجاوزین به حقوق افراد و جامعه؛ (نساء / 148، کلینی، پیشین، ج5، ص 60 و نهج‏البلاغه، نامه 53).

21ـ دعوت به هم‏زیستی مسالمت‏آمیز؛ از نظر اسلام، مسلمانان می‏توانند در داخل کشور خود با اهل کتاب در صورت رعایت شرایطی، هم‏زیستی مسالمت آمیز داشته باشند و با همه کفارـ اعم از اهل کتاب و غیر آنهاـ براساس مصالح عالیه اسلام پیمان صلح و عدم تعرض منعقد نمایند و یا در موضوعات مورد قبول و نیاز طرفین، قراردادهایی ببندند. این قراردادها و پیمان‏ها محترم و واجب‏الرعایه است. (مطهری، پیشین، ص 250ـ249).

22ـ ممنوعیت استثمار؛ اسلام، استثمار به معنی بهره کشی بلاعوض از کار دیگران، را به هر شکلی ناروا می‏شمارد. (پیشین، ص 245).

 

3ـ اسلام و خشونت

 

اسلام برخلاف ادعای برخی از غربی ها، دین رحمت و رأفت است نه خشونت. در این‏جا به پاره‏ای از آموزه‏های اسلام و سیره پیامبر اکرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله که بر این مدعا دلالت دارد اشاره می‏کنیم:

1ـ قرآن کریم رمز موفقیت پیامبر اکرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله را رحمت و رأفت و نرم خویی او دانسته است و در این

   

مورد می‏فرماید: «از رحمت خدا بود که با مردم، نرم خوی بودی، اگر سنگ‏دل و خشن و تندخو بودی از اطرافت پراکنده می‏شدند. پس، از خطاهای آنان درگذر و از خداوند برای آنها آمرزش بطلب و با آنها در کارها مشورت کن» (آل عمران/ 159).

در این آیه، علاوه بر این‏که خداوند به نرم خویی پیامبر اشاره می‏کند، به وی دستور می‏دهد از لغزش‏های مردم درگذرد و برای آنها طلب آمرزش نماید و در کارها با آنها مشورت نماید.

بزرگ‏ترین نمونه عفو و گذشت پیامبر اکرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله عفو عمومی مشرکین مکه پس از فتح مکه است؛ مردمی که بدترین برخوردها و زشت‏ترین توهین‏ها و خشن‏ترین جنگ‏ها را نسبت به پیامبر و یاران او روا داشتند اما پیامبر صلی‏الله‏علیه‏و‏آله پس از پیروزی از مسیر رحمت و رأفت اسلامی خارج نشد و شعار «الیوم یوم الرحمه، الیوم اعزالله قریشا» را اعلام کرد. (سبحانی، پیشین، ص449ـ448).

2ـ پیامبر اکرم رسالت الهی خود را مدارا و سهل گیری با مردم معرفی می‏کند. در روایتی از پیامبر اکرم آمده است: «خداوند مرا مبعوث نکرد که با زور با مردم رفتار کنم بلکه برانگیخت تا معلم و آسان گیر برای آنها باشم.» (حنبل، ج 5، ص 79، ش 14522) و یا آمده است که جبرئیل به نزد پیامبر اعظم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله آمد و به او گفت: ای محمد!، پروردگارت به تو سلام می‏رساند و می‏فرماید: «با خلق من مدارا کن» (کلینی، پیشین، ج4، ص354).

3ـ شریعت اسلام، شریعت سمحه و سهله است؛ یعنی قوانین اسلام سخت‏گیرانه نیست و هر حکمی از احکام اسلام در شرایط عسر و حرج و اضطرار برداشته می‏شود. (بقره/ 185، حج / 78 و کلینی، پیشین، ج5، ص 493).

جالب این است که در فقه اسلامی قواعدی مانند «لا حرج»، «لا ضرر»، «نفی اضطرار، جهل، نسیان و اکراه»، «اصالة البرائه»، «اصالة الحلیه»، «اصالة الطهاره»، «اصالة الصحه»، «قاعده ید»، «سوق مسلمین»، «تجاوز» و «فراغ» آمده است که همگی بر سماحت و سهولت مقررات اسلامی دلالت دارد. توضیح این قواعد مهم فقهی از حوصله این بحث خارج است.

4ـ اسلام دینی است که به هم‏زیستی مسالمت آمیز اهتمام جدی دارد. واژه اسلام از «سلم» گرفته شده است که متضمن معنای سلامت و امنیت و صلح و صفا است. قرآن کریم به مؤمنان دستور می‏دهد همگی در حوزه صلح و سلم وارد شوند. (بقره / 204). خداوند به پیامبر اعظم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله دستور می‏دهد که اگر دشمنان تو از در مسالمت و آشتی با تو وارد شدند تو نیز از فرصت استفاد کن و به این درخواست پاسخ مثبت بده و در صورت نگرانی نسبت به خدعه و نیرنگ آنها بر خدا توکل کن که او یاور توست. (انفال/ 62ـ61 و نساء/ 90).

قرآن کریم با جمله «الصلح خیر»(نساء / 128) صلح را یک اقدام برتر فرا راه روابط فردی و

   

اجتماعی بشر مطرح نموده است.

اسلام تفکر هم‏زیستی مسالمت آمیز با پیروان ادیان الهی را به صورت اعلامیه جهانی مطرح و همگان را به ائتلاف و اتحاد جهانی دعوت نموده است. (آل‏عمران/64).

سیره عملی پیامبر اسلام صلی‏الله‏علیه‏و‏آله در انعقاد پیمان‏های صلح و عدم تعرض با گروه‏های مختلف اهل کتاب و حتی مشرکان، حکایت از روحیه صلح طلبی اسلام و ضرورت هم‏زیستی مسالمت آمیز دارد. پیمان ترک مخاصمه ده ساله پیامبر صلی‏الله‏علیه‏و‏آله با مشرکان مکه (صلح حدیبیه) و سایر پیمان ها، نشانه‏ای از توجه و تلاش اسلام برای نفی خشونت میان انسان‏ها می‏باشد. (توبه / 4).

امام علی علیه‏السلام نیز در عهدنامه مالک اشتر، بر مطلوبیت صلح تأکید فراوان دارد. (نهج البلاغه، نامه 53).

5ـ از آموزه‏های مهم پیامبر اکرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله توصیه به مدارا و سهل گیری حاکمان و کارگزاران با مردم است. پیامبر اکرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله وقتی معاذبن جبل را به عنوان والی خود به یمن اعزام کرد، در ضمن سفارش‏های خود به او فرمود: «بر تو باد که با مردم مدارا کنی و تا آن‏جا که حقی ضایع نشود آنها را مورد عفو قرار دهی» (بحرانی، 1400، ص 25) و یا به او دستور داده است: «بر مردم آسان گیر و سخت نگیر، بشارت ده و خوشحال کن و بدبینی ایجاد نکن» (سیره ابن هشام، 1377، ج 1، ص237).

در سفارش‏های امام علی علیه‏السلام به مالک اشتر رفق و مدارای با مردم به صورت بسیار برجسته مطرح شده است (نهج‏البلاغه، نامه 53).

6ـ براساس آموزه‏های اسلام، خداوند نیز با مردم اهل مدارا و نرمش و عفو و گذشت است و در آیات فراوان بر رحمان و رحیم و غفور و عفو بودن خداوند تصریح شده است. (حمد/3، غافر/7، طه/82، نوح/10 و زمر/ 53).

7ـ اسلام از پیروان خود خواسته است در برخورد با مردم، اهل مدارا و نرم خویی و حلم و عفو و گذشت و کظم غیظ باشند، و عیوب و لغزش‏های مردم را بپوشانند واهل تجسس در امور دیگران و عیب جویی نباشند. (کلینی، پیشین، ج 4، ص 107، 354و 356؛ محمدی ری شهری، پیشین، ج4، ص 159 و نهج‏البلاغه، کلمات قصار، شماره 11). قرآن کریم در آغاز هر سوره به دو صفت رحمان و رحیم در کنار اسم الله اشاره می‏نماید.

 4ـ جهاد و خشونت

 

اصلی‏ترین موضوع در سخنرانی پاپ، مسئله جهاد مقدس اسلامی است. در نگاه پاپ، مقدس شمرده شدن جهاد در اسلام چیزی جز مقدس شمردن جنگ و خشونت و قساوت نیست، مشروعیت جهاد در اسلام به معنای مشروعیت به کارگیری زور و تحمیل در مسلمان ساختن کفار است. در حالی که

   

خشونت، به طور مطلق محکوم و به کارگیری آن جهت دین‏دار ساختن مردم بیشتر محکوم است.

با توجه به اهمیت این موضوع و نیز با توجه به تبلیغات چند صد ساله مسیحیان و اروپائیان در این مورد، جا دارد با تفصیل بیشتری به این موضوع پرداخته شود. تحلیل این موضوع را در دو بخش دنبال می‏کنیم: الف‏ـ دیدگاه اسلام درباره به کارگیری زور و خشونت در مسلمان ساختن مردم؛ ب: حقیقت و ماهیت جهاد مقدس در نگاه اسلام.

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 21 مهر 1391برچسب:دشمنی پاپ,شبهه افکنی پاپ,آموزه های متعالی اسلام,, توسط عباسعلی

رسول اعظم از دیدگاه اروپائیان و مستشرقین/برنتابیدن فروغ عالم تاب

 

شش قرن پس از عیسای مسیح، پیامبری مبعوث شد که پیام آور یکتاپرستی، اعتقاد به معاد، نوید عدالت و بهبود روابط انسان ها براساس قانون وحی آسمانی بود. این فرستادة الهی همان وجود پرفروغی بود که حضرت عیسی به آمدنش بشارت داد.1

 

آن خاتم انبیا، از رسولان پیشین با تکریم نام برد و عظمت آنان را ستود. در قرآن کریم نیز که معجزه و برهان رسالت او و کتاب هدایت انسان هاست، گرامی داشتِ پیامبران مورد تاکید فراوان قرار گرفته است، اما آن چه در کتاب های آسمانی گذشته آمده، توسط مغرضان، تحریف شده و آنان مواردی را که این منابع با صراحت از حضرت محمدصلی الله علیه وآله نام برده اند، از روی عناد، رشک ورزی و زبونی خویش، حذف کرده اند؛ البته بسیاری از دانشمندان منصف مسیحی و یهودی ضمن بیان علومی که از انبیا گرفته اند و آن ها را در آثار خود آورده اند، به نبوت رسول اعظم صلی الله علیه وآله اعتراف داشته و سال ها قبل از ولادت آن حضرت این موضوع را طرح کرده اند و چنین رویدادی را به نسل های بعد از خویش تذکر داده اند؛ قرآن دراین باره آورده: فمنهم من آمَنَ به و مِنْهُم مَن صدَّ عنه و کفی بجهنم سعیرا؛ پس گروهی از آنان به نبی اکرم ایمان آوردند وبرخی از ایشان از او روی برتافتند و [برای آنان] دوزخ پرشراره بس است.» 2

 

 

 


ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 21 مهر 1391برچسب:پیامبر اعظم, مستشرقان غرب,شخصیت پیامبر از دید فلاسفه غرب,, توسط عباسعلی

  

موضوع عزاداری و مراسم ، مناسبتها
شماره استفتاء : 269202

با سلام و عرض ادب نسبت به ساحت مقدس امام عصر عج و نماینده بر حقش مقام معظم ولایت .
در مفاتیح الجنان مرحوم حاج شیخ عباس قمی در باب اعمال روز و شب جمعه آمده است :چهارم آنکه ترک کند شعر را زیرا که در حدیث صحیح از حضرت صادق علیه السلام منقول است که :مکروه است روایت شعر برای روزه دار و محرم و در حرم و در روز جمعه و در شبها راوی گفت هر چند شعر حقی باشد فرمود هر چند شعر حقی باشد .در حدیث معتبر از حضرت صادق علیه السلام منقول است که حضرت رسول ص فرمود که :هر که یک شعر بخواند در شب یا روز جمعه در آن شب و در آن روز بهره از ثواب بغیر آن نداشته باشدو به روایت معتبر دیگر در آن شب و در آن روز نمازش مقبول نگردد.با توجه به اینکه خود از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام می باشم می خواهم بدانم.

اولا : منظور چه نوع اشعار و یا مضامین شعری است .
ثانیا : خواندن اشعار مدیحه و مرثیه در ضمن دعای کمیل و ندبه و امثالهم چه حکمی دارد؟ طول عمر با عزت و برکت برای معظم له از درگاه ایزد منان خواستارم . خراسان جنوبی . بیرجند ذاکر و جانثار اهل بیت علیهم السلام واعظی

بسمه تعالی 

 

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

دلیلی بر کراهت مطلق خواندن شعر در شب و روز جمعه نیست

موفق و موید باشید

  



ادامه مطلب...


 

۱. عشق عشق تو آسمون هواي عشق(محمود كريمي)

 

 

 

۲. ذره اي ميون دنيا قطره اي ميون دريا(محمود كريمي)

 

 

 

۳. از عشق گل بلبل دل كرده بهونه(محمود كريمي)

 

 

 

۴. زير نور مهتابه كودكي كه غرق خوابه(محمدرضا طاهري)

 

 

 

۵. ام ابيها يازهرا يازهرا يازهرا(محمدرضا طاهري)

 

 

 

۶. ستاره بارونه آروم ندارن ساحل و دريا(مهدي سلحشور)

 

 

 

۷. آسمونا همه زير پرمه(سيد مجيد بني فاطمه)

 

 

 

۸. مولودي عربي شحت فلا الشمس تحكيها(ملاباسم)

 

 

 

۹. تواشيح عربي در وصف حضرت زهرا(سلام الله عليها)

 

 

 

 

طريقه استفاده از کدهای مولودی و تواشیح:

 

جهت استفاده از كدها و پخش مولودی ها در وبلاگ خود، ابتدا كد مورد نظر خود را از جعبه ی کد مربوطه بصورت كامل Cut کنيد؛ سپس آن را در قسمت مناسبی از وبلاگ خود Paste نمائید..

.....

چند نکته:

۱. پلیرها در همه ی مرورگرها بدرستی عمل می کنند..

۲. پلیرها پس از لود شدن وبلاگ، بصورت خودکار شروع به پخش کردن مولودی ها می کنند..

۳. اگر کدی را درست وارد کردید و پلیری به نمایش در نیامد، برنامه ی فلش پلیر را روی سیستم خود نصب کنید..

برنامه ی فلش پلیر را از اینجا دانلود کنید..

 


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:کد مولودی,کد تواشیح,کد مولودی برالی وبلاگ,کد تواشیح برای وبلاگ,, توسط عباسعلی

 

۱. دل عاشق كه بي دلبر نميشه(جواد مقدم)

 

 

۲. مثل غريبي مادر سادات(روح الله بهمني)

 

۳. حتي يه لحظه اين دل من(سيد مجيد بني فاطمه)

 

۴. سه ماهه(سيد مجيد بني فاطمه)

 

۵. تموم آسمونا پر ابره و بي ستاره(محمدحسين حداديان)

 

۶. وقتي ميگم يافاطمه(حميدرضا عليمي)

 

۷. مظلوم اميرالمومنين(حميدرضا عليمي)

 

۸. باقي نمانده چيزي زان رسم ناخجسته(عبدالرضا هلالي)

 

۹. مرو پرستوي تنها مسافر حيدر(عبدالرضا هلالي)

 

۱۰. داره مي شينه انگاري گرد يتيمي رو سرم(عبدالرضا هلالي)

 

۱۱. شمع خاموش من(جواد مقدم)

 

۱۲. مثل گلي پرپر(محمود كريمي)

 

۱۳. كسي تو مدينه به ياري ما نمي رسه(محمود كريمي)

 

۱۴. اشك غربت تو چشماي من(محمود كريمي)

 

۱۵. مادر اي مادر(محمدرضا طاهري)

 

۱۶. مي خواي بري برو ولي(محمدحسين حداديان)

 

۱۷. سوز مظلوم از درون چون ساز شد(حاج منصور ارضي)

 

۱۸. شبيه دست بي رمق مادر(محمود كريمي)

 

طريقه استفاده از كدهاي نوحه:

جهت استفاده از كدها و پخش نوحه تو وبلاگتون، كافيه كد نوحه ی مورد نظر خودتون رو از جعبه ی مربوطش بصورت كامل Cut کنيد و تو قسمت تنظيمات وبلاگتون Paste کنيد..

چند نکته:

۱. پلیرها در همه ی مرورگرها بدرستی عمل میکنن..

۲. اگر کدی رو درست وارد کردید و نوحه ای تو وبلاگتون پخش نشد، برنامه ی فلش پلیر رو نصب کنید..

۳. پلیرها پس از لود شدن صفحه وبلاگ، بصورت خودکار شروع به پخش کردن نوحه ها میکنن..

 


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:کد نوحه,ویژه فاطمیه,کد نوحه دهه فاطمه,کد نوحه برای وبلاگ,, توسط عباسعلی

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:ویژه وبلاگ,زیبا سازی وبلاگ,تصاویر زیبا ساری وبلاگ,, توسط عباسعلی

 

 
سخنان مهم رهبر معظم انقلاب درباره سفر حج و اختلاس اخير

 

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به توصیه های مؤکد خود به مسوولان، در سالهای گذشته بویژه در فرمان ده سال قبل برای مبارزه با فساد اقتصادی خاطر نشان کردند: اگر به این توصیه ها عمل می شد، هیچگاه دچار چنین حوادثی همچون فساد بانکی اخیر نمی شدیم.


سخنان مهم رهبر معظم انقلاب درباره سفر حج و اختلاس اخير

 

به گزارش خبرگزاری اهل بیت‏(ع) ـ ابنا ـ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار دست اندرکاران حج امسال، حج را فرصتی بسیار گرانبها و ارزشمند برای ارتباط با امت اسلامی و بهره مندی معنوی خواندند و با اشاره به تلاش دشمنان برای اختلاف افکنی و مقابله با موج بیداری اسلامی در مراسم حج ، تنها راه غلبه بر این توطئه را نزدیکتر شدن دلها و تقویت همدلی دانستند، ایشان همچنین در ادامه با اشاره به فساد بانکی اخیر در کشور، علت وقوع این سوء استفاده را عمل نکردن مسوولان به توصیه های مؤکد چند سال پیش رهبری در خصوص مقابله با فساد اقتصادی توصیف و تأکید کردند: مسوولان قضایی ضمن پیگیری قوی، دقیق و عاقلانه قضیه و اطلاع رسانی مناسب به مردم، باید دستهای خائن را قطع کنند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای حج را یکی از رموز اساسی اسلام و میهمانی بزرگ الهی در مرکز عظمت و قدرت و جمال و کرَم توصیف کردند و افزودند: باید در بُعد عمومی و بین المللی حج، همدلی و تقویت پیوندهای اسلامی بدون در نظر گرفتن ملیت ها، قومیت ها و مذهب ها مورد توجه جدی قرار گیرد و از این فرصت برای نزدیک تر شدن دلها استفاده شود.

 

ایشان یکی از ویژگیهای بارز حج امسال را، بیداری اسلامی در منطقه بویژه مصر، تونس، یمن و بحرین دانستند و تأکید کردند: با توجه به این رویداد مهم، امسال توطئه ایجاد اختلاف و بدبینی و تحریک احساسات میان امت اسلامی، برجسته تر خواهد بود و تنها راه غلبه بر این توطئه نزدیکتر شدن دلها و تقویت همدلی است.

 

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مسلمانان یک تن واحد هستند، افزودند: حجاج ایرانی باید با چنین نگاه عمومی و جهانی در حج حضور یابند و تجربیات سی ساله خود در مبارزه با استکبار و معاندین را در اختیار ملتهای تازه انقلاب کرده، قرار دهند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای، رفتار خوب و همراه با ادب و احترام را از دیگر نکات ضروری برای حجاج ایرانی برشمردند و خاطر نشان کردند: حج فرصتی گرانبها برای پاکیزه شدن از آلودگی های دنیا و مجموعه ای از فرائض است که باید ضمن قدر دانستن این مراسم عظیم و کم نظیر، در حفظ ذخایر معنوی بدست آمده آن هم همت کرد.

 

ایشان زائران بیت الله الحرام را به آماده سازی درونی خود، قبل از سفر حج و آماده شدن برای این میهمانی الهی توصیه کردند و افزودند: حاجی ایرانی باید با رفتار خود در حج، ملت، کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران را در چشم دنیا سربلند کند.

 

رهبر انقلاب اسلامی حجاج را به پرهیز از رفتارهای سبک توصیه و خاطر نشان کردند: یکی از این رفتارهای سبک، عطش بازارگردی است که علاوه بر اینکه ارز کشور را برای خرید کالاهای بی کیفیت به هدر می دهد، فرصت ارزشمند عبادت و بهره مندی معنوی را نیز از بین می برد.

 

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر این که خرید سوغات باید در حد ضرورت باشد، خاطر نشان کردند: برخی افراد در اقدامی پسندیده سوغات خود را قبل از سفر حج، از بازار داخل و کالاهای خوب و با کیفیت ایرانی تهیه می کنند تا بتوانند در ایام حج بیشترین بهره مندی معنوی را از این فرصت کم نظیر داشته باشند.

 

ایشان در پایان این بحث افزودند: معارف دینی، قرآن، سنت و اهل بیت، سرمایه های معنوی ما هستند که اگر از آنها استفاده شود، زمینه پیشرفت و سعادت بوجود می آید و اگر انسان خود را از این سرمایه ها محروم کند، قطعاً ضرر خواهد کرد.

 

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه با اشاره به توصیه های مؤکد خود به مسوولان، در سالهای گذشته بویژه در فرمان ده سال قبل برای مبارزه با فساد اقتصادی خاطر نشان کردند:اگر چه مسوولان از مقابله با فساد اقتصادی استقبال کردند اما اگر به این توصیه ها عمل می شد، هیچگاه دچار چنین حوادثی همچون فساد بانکی اخیر نمی شدیم.

 

ایشان افزودند: وقوع چنین مسائلی، ذهن و دل مردم را مشغول، و دل بسیاری را نیز می شکند و آیا این سزاوار است که بخاطر عمل نکردن مسوولان، مردم به سبب این حوادث ناراحت شوند و حتی برخی امید خود را از دست بدهند.

 

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: از همان سالهای قبل بارها گفته شد که نباید بگذاریم فساد ریشه دار شود زیرا با گذشت زمان، ریشه کنی ان بسیار مشکل می شود و سرمایه گذار پاکدامن و صادق را نیز مأیوس می کند، اما متأسفانه عمل نشد.

 

حضرت آیت الله خامنه ای با اطمینان بخشی به مردم در خصوص عزم سه قوه برای مقابله با این حادثه و پیشگیری از حوادث مشابه، افزودند: البته عده ای می خواهند از این ماجرا برای زیر سؤال بردن مسوولان استفاده کنند، در حالیکه مسوولان در دولت، مجلس و قوه قضائیه مشغول انجام وظیفه خود هستند.

 

ایشان با اشاره به اطلاع رسانی که در روز های گذشته در خصوص این حادثه انجام گرفته است، خاطر نشان کردند: رسانه ها بیش از این نباید به جنجال و هیاهو درباره این ماجرا ادامه دهند، بلکه باید به مسئولان اجازه دهند تا عاقلانه، مدبرانه، قوی و با دقت قضایا را پیگیری و بررسی کنند.

 

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: ادامه هیاهو و جنجال، بخصوص اگر عده ای بدنبال استفاده های دیگر از این مسائل باشند، به صلاح نیست و همه باید مراقب باشند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مردم بدانند که مسوولان، این ماجرا را تا آخر پیگیری خواهند کرد و دستهای خائن قطع خواهد شد.

 

ایشان با توصیه مؤکد به قوه قضائیه برای اطلاع رسانی مناسب به مردم در خصوص پیگیری این پرونده تأکید کردند: دستگاه قضایی نباید به افراد بدکاره، خرابکار و مفسد ترحم کند.

 

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی در گزارشی از فعالیتهای بعثه مقام معظّم رهبری برای برگزاری هر چه با شکوهتر حج، ارتقاء و تنوع بخشی برنامه های آموزشی حجاج، راه اندازی آموزش مجازی، انتشار فصل نامه های تخصصی حج، چاپ قرآن های نفیس همراه با ترجمه برای حجاج، استفاده از ظرفیت های صدا و سیما، برگزاری آزمون برای انتخاب روحانیون و معین های جدید کاروانها، تشکیل اتاق فکر، و استفاده بیش از پیش از دیپلماسی حج، از جمله اقدامات انجام گرفته است.

 

آقای لیالی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در گزارشی از قدامات اجرایی حج گفت: امسال 97 هزار زائر در قالب 588 کاروان و با استفاده از دو شرکت هواپیمایی ایرانی، به مکه و مدینه انتقال خواهند یافت و محل اسکان زائران ایرانی در مکه نسبت به سالهای قبل، به مسجد الحرام نزدیک تر شده است.

 


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:, توسط عباسعلی

  مناسک حج (تمتع)

مطابق با فتوای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای


ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 10 مهر 1391برچسب:آموزش مناسک حج,احرام,طواف,نماز طواف,سعی ,تقصیر,رمی حجرات,قربانی,, توسط عباسعلی

 

تاريخ : سه شنبه 5 اردیبهشت1391 | 17:34 | نویسنده : سعید حقیقی

کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال

حساب دیفرانسیل و انتگرال

 

 

جزوه حساب دیفرانسیل و انتگرال

 

کتاب ریاضیات گسسته

الگوریتم تقسیم و مبنا

معادلات خطی با ضرایب واحد

کتاب هندسه تحلیلی

معادلات خط و صفحه

سوالات و پاسخنامه آزمون هماهنگ درس حساب دیفرانسیل و انتگرال2 جبرانی اسفند ماه 90

 

 

 

تاريخ : یکشنبه 3 اردیبهشت1391 | 12:27 | نویسنده : سعید حقیقی

کتاب حسابان

 

فصل 1

فصل 3

فصل 4

فصل 5



کتاب هندسه 2

فصل 1

فصل 2

فصل 3

فصل 4



کتاب جبر و احتمال

فصل 1

فصل 2

فصل 3 و 4

 

 

 

 

تاريخ : شنبه 2 اردیبهشت1391 | 12:20 | نویسنده : سعید حقیقی

 

 

 

 

تاريخ : چهارشنبه 23 فروردین1391 | 14:36 | نویسنده : سعید حقیقی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
تاريخ : یکشنبه 10 اردیبهشت1391 | 10:44 | نویسنده : صادقی
 
 

مکمل ریاضی 1

دانلود


مکمل ریاضی 2

دانلود


مكمل رياضي 3 تجربي

دانلود


مكمل رياضي سوم انساني

دانلود


مكمل حسابان

دانلود

منبع:دانلودجزوات ومقالات ریاضی

 


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 مهر 1391برچسب:کتاب های ریاضی دبیرستان, کتاب های ریاضی پیش دانشگاهی,کتاب های مکمل ریاضی,, توسط عباسعلی

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 مهر 1391برچسب:سئوالات امتحان نهایی,سئوالات ریاضی نهایی,امتحان نهایی سال سوم دبیرستان,, توسط عباسعلی

 

تاريخ : جمعه 9 تیر1391 | 15:16 | نویسنده : صادقی
1. سوالات کارشناسی ارشد رشته ریاضی سال۹۱
2. کارشناسی ارشد رشته ریاضی سال 89 (
سوالات - پاسخنامه
)
3.
کارشناسی ارشد رشته ریاضی سال 88 (
سوالات - پاسخنامه )
4. کارشناسی ارشد رشته ریاضی سال 87 (
سوالات - پاسخنامه )
5. کارشناسی ارشد رشته ریاضی سال 86 (
سوالات - پاسخنامه )


 

تاريخ : پنجشنبه 8 تیر1391 | 19:20 | نویسنده : سعید حقیقی

 

تاريخ : جمعه 2 تیر1391 | 0:49 | نویسنده : سعید حقیقی


 

تاريخ : سه شنبه 10 مرداد1391 | 22:17 | نویسنده : سعید حقیقی

 

1. دانلود سوالات آزمون سراسری 91

2. دانلود سوالات و پاسخ تشریحی آزمون سراسری 90

 

 

3. دانلود سوالات آزمون سراسری 89

4. کنکور 88 - رشته رياضي ( سوالات - پاسخ تشریحی )

5. کنکور 87- رشته رياضي ( سوالات - پاسخ تشریحی)

6. کنکور 86 - رشته رياضي ( سوالات - پاسخنامه )

7. کنکور 85 - رشته رياضي ( سوالات - پاسخنامه )



 

تاريخ : شنبه 1 مهر1391 | 0:49 | نویسنده : سعید حقیقی
*الف) ریاضی عمومی،معادلات و مثلثات

1. ریاضی عمومی استیوارت

2. حل تمرین ریاضی عمومی استیوارت

3. کتاب ریاضی عمومی 1 نوشته مارسدن & وینستین

4. کتاب ریاضی عمومی 2 نوشته مارسدن & وینستین

5. کتاب ریاضی عمومی 3 نوشته مارسدن & وینستین

6. کتاب مثلثات نوشته لارسن & هاستتلر

7. کتاب جبر، حساب و مثلثات

8. کتاب متون کارشناسی در ریاضیات

(حساب دیفرانسیل و انتگرال و آنالیز حقیقی )

9. معادلات دیفرانسیل بویس

10. کتاب حل عددی معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی

11. کتاب توابع حقیقی از متغیرهای مختلف

( max , min , vector و ...)

12. کتاب کاتالان نامبر نوشته توماس کوشی

13. کتاب فلسفه ریاضی نوشته دکتر مصلحیان

14. کتاب نظریه و مسائل حساب دیفرانسیل و انتگرال پیشرفته

15. جزوه ریاضی عمومی 1 دانشگاه شریف

16. جزوه ریاضی عمومی 2 دانشگاه شریف

17. کتاب سری فوریه و تبدیل لاپلاس

18. جزوه کامل معادلات

19. کتاب ریاضی عمومی 1 پارسه

20. کتاب ریاضی عمومی 2 پارسه

21. فرمول های انتگرال گیری

22. کتاب معادلات دیفرانسیل نوشته دکتر صفار اردبیلی

23. جزوه ریاضی 1 نوشته فاطمه قزلباش

24. جزوه ریاضی 2 دکتر معتقدی(مناسب برای آزمون کارشناسی ارشد)


*ب) جبر،هندسه جبری و نظریه جبری اعداد

1. جبر خطی و معادلات دیفرانسیل دانشگاه هاروارد

2. جبر جابجایی رابرت بی اش

3. نظریه جبری اعداد نوشته رابرت بی اش

4. کتاب فوق العاده نظریه جبری اعداد و آخرین قضیه فرما نوشته یان استیوارت و داوید تال

5. کتاب جبر خطی پیشرفته نوشته استیون رومن

6. کتاب گروه های جایگشتی نوشته دیکسون

7. کتاب هندسه جبری نوشته شافارویچ

8. کتاب هندسه جبری نوشته هارت شورن

9. حل تمرین هندسه جبری هارت شورن

10. کتاب گروه های متناهی نوشته هاروی رز

11. کتاب گروه های متناهی نوشته آیزاک

12. کتاب جبر مدرن پیشرفته نوشته ژزف روتمن

13. کتاب هندسه جبری نوشته دنیل پرین

14. کتاب ایده ال ها ،واریته ها و الگوریتم ها

(بهترین کتاب مقدماتی برای شروع هندسه جبری)

15. کتاب نظریه نمایش گروه ها نوشته مارتین آیزاک

16. حل تمرین نظریه نمایش گروه ها نوشته مارتین آیزاک

17. کتاب نظریه گروه ها نوشته زازنهاوس

18. کتاب رویای گالوا(نظریه گروه ها و حل پذیری معادلات دیفرانسیل)

19. کتاب دوره ای بر نظریه گروه ها

20. کتاب هندسه جبری نوشته دنیل پرین

21. کتاب چندین متغیر پیچیده و جبر نوشته باناخ

22. کتاب جبر و نظریه های بیضوی

23. کتاب نظریه حلقه و ماژول

24. کتاب نظریه جبری مجموعه ها

25. یک مجموعه غیر قابل اندازه گیری

26. کتاب ترکیبیات جبری و پایه های گروبنر

27. کتاب جبر جابجایی ترکیبیات

28. کتاب الگوریتم ماتریس نوشته استوارت

29. کتاب برخی از جنبه های نظریه حلقه

30. کتاب جبر 1 تالیف دکتر نقی پور(دانشگاه شهر کرد)

31. کتاب جبر 2 تالیف دکتر نقی پور(دانشگاه شهر کرد)


 

 

*پ) هندسه

1. کتاب هندسه منیفلد نوشته بیشاپ

2. کتاب منیفلد های توپولوژیک نوشته لی

3. کتاب اساس هندسه و تئوری کاربردی

4. کتاب طرحی از هندسه نوشته داوید آیزنباد & هریس

5. کتاب هندسه ی فراکتال ها، ابعاد پیچیده و توابع زتا

6. کتاب نظریه اندازه گیری هندسی نوشته مورگان


*ت) آنالیز

1. کتاب حل مسائلی در آنالیز حقیقی نوشته برنارد گلبام

2. کتاب انالیز هارمونیک نوشته هیویت & راس جلد 1

3. کتاب انالیز هارمونیک نوشته هیویت & راس جلد 2

4. کتاب آنالیز ریاضی نوشته پی یو

( بسیار مناسب برای کنکور ارشد و المپیاد )

5. کتاب آنالیز حقیقی و احتمالات نوشته رابرت بی اش

6. کتاب نظریه و کاربردهای آنالیز عددی

7. کتاب آنالیز عددی 1 نوشته بابلیان

8. کتاب آنالیز حقیقی پایه نوشته آنتونی ناپ

9. کتاب آنالیز حقیقی پیشرفته نوشته آنتونی ناپ

10. کتاب آنالیز مقدماتی نوشته ریچارد بگبی

11. کتاب آنالیز ریاضی 3 و کاربردهای آن نوشته افشارنژاد

12. کتاب اساس نظریه اندازه گیری

13. کتاب آنالیز 1 نوشته ترنس تائو

14. نوت خلاصه و چکیده آنالیز 1- فارسی

15. کتاب مسایلی در آنالیز حقیقی نوشته آلیپرانتیس

16. کتاب آنالیز عددی 2 نوشته دکتر رشیدی نیا

17. کتاب آنالیز عددی پیشرفته

(مناسب برای دانشجویان کارشناسی ارشد)



*ث) ریاضی کاربردی و نظریه اعداد

1. کتاب مسایل ریاضی و اثبات آنها

(ترکیبیات، نظریه اعداد و هندسه)

2. کتاب بی نظیر نظریه اعداد نوشته ژان پیر سر

(ژان پیر سر به همراه ایسادر سینگر به طور مشترک در سال 2003 برنده جایزه آبل شدند)

3. کتاب 104 مشکل نظریه اعداد از IMO

4. کتاب روش های عددی نوشته دوکیپاتی

5. کتاب ریاضیات و محاسبات عددی

6. کتاب الگوریتم عددی نوشته آلان کوهن

( روشهای عددی برای تبدیل معکوس لاپلاس )

7. کتاب ریاضی گسسته در رشته علوم کامپیوتر

8. کتاب ریاضیات گسسته

9. کتاب ریاضیات گسسته و کاربرد آن نوشته روزن

10. کتاب روش های ترکیبی در ریاضیات گسسته

11. کتاب نمای کلی از ریاضیات گسسته

12. کتاب ترکیبات نوشته پیتر کمرون

13. کتاب ترکیبیات نوشته راسل مریس

14. خلاصه مباحث ریاضیات گسسته

15. حل المسایل ساختمان گسسته

16. کتاب نظریه مقدماتی اعداد نوشته ادوین کلارک


*ج) دیکشنری

1. کتاب تعاریف اصطلاحات ریاضی

2. کامل ترین دیکشنری ریاضی (انگلیسی به انگلیسی)

3. واژه نامه انگلیسی به فارسی ریاضی-7600 اصطلاح


*چ) کتب ریاضی برای مهندسین

1. کتاب آمار و احتمال کاربردی برای مهندسین

2. کتاب محاسبات عددی فصل اول دکتر نیکوکار & درویشی

3. کتاب محاسبات عددی فصل دوم دکتر نیکوکار & درویشی

4. کتاب محاسبات عددی فصل سه دکتر نیکوکار & درویشی

5. کتاب محاسبات عددی فصل چهار دکتر نیکوکار & درویشی

6. حل المسایل محاسبات عددی نوشته دکتر نیکوکار

7. کتاب روش های عددی برای دینامیک سیالات

( همراه با برنامه های کاربردی برای ژئوفیزیک )

8. کتاب ریاضی مورد نیاز برای مهندسی نوشته میشاییل بتی

9. جزوه معادلات دیفرانسیل- بخش ۱

10. جزوه معادلات دیفرانسیل- بخش 2

11. کتاب سری فوریه و تبدیل لاپلاس

12. کتاب ریاضی مهندسی


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 مهر 1391برچسب:دانلود رایگان کتاب,کتب دانشگاهی ,دانلود کتب دانشگاهی,دانلود کتب ریاضی,, توسط عباسعلی

متن دعاي توسل با صداي حاج حسين سازور

متن دعاي توسل با صداي حاج حسين سازور

پدید آورنده: عباس قمي
متن دعاي توسل با صداي حاج غلامرضا سازگار

متن دعاي توسل با صداي حاج غلامرضا سازگار

پدید آورنده: عباس قمي
متن دعاي توسل با صداي مهدي سلحشور

متن دعاي توسل با صداي مهدي سلحشور

پدید آورنده: عباس قمي
متن دعاي توسل با صداي حاح سيد مهدي ميرداماد

متن دعاي توسل با صداي حاح سيد مهدي ميرداماد

پدید آورنده: عباس قمي
متن دعاي توسل با صداي حاج عبدالرضا هلالي

متن دعاي توسل با صداي حاج عبدالرضا هلالي

پدید آورنده: عباس قمي
متن دعاي توسل با صداي حاج مهدي منصوري

متن دعاي توسل با صداي حاج مهدي منصوري

پدید آورنده: عباس قمي
متن دعاي توسل باصداي حاج صادق آهنگران

متن دعاي توسل باصداي حاج صادق آهنگران

پدید آورنده: عباس قمي
متن دعاي كميل استاد هاشمي نژاد

متن دعاي كميل استاد هاشمي نژاد

پدید آورنده: عباس قمي
متن دعاي كميل با صداي عبدالرضا هلالي

متن دعاي كميل با صداي عبدالرضا هلالي

پدید آورنده: عباس قمي
متن دعاى سمات با صداي مرحوم كافي

متن دعاى سمات با صداي مرحوم كافي

پدید آورنده: عباس قمي
متن دعاي كميل باصداي حاج عباس صالحي

متن دعاي كميل باصداي حاج عباس صالحي

پدید آورنده: عباس قمي
متن دعاي كميل با صداي حاج رضا نبوي

متن دعاي كميل با صداي حاج رضا نبوي

پدید آورنده: عباس قمي
متن دعاي كميل با صداي استاد حسين انصاريان

متن دعاي كميل با صداي استاد حسين انصاريان

پدید آورنده: عباس قمي
متن حديثُ الكِساءِ با صداي مرحوم كافي (ره)

متن حديثُ الكِساءِ با صداي مرحوم كافي (ره)

پدید آورنده: عباس قمي

<< شروع < قبلی 1 2بعدی > انتها >>

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:دانلود ادعیه,دانلود ادعیه صوتی,, توسط عباسعلی

امام علي(عليه السلام) فرمودند: ما أكثَرَ العِبَرَ وَ أقَلَّ الاِعتِبارَ ؛ غرر الحكم و درر الكلم، حديث9542 ..
چه بسيارند عبرت‏ها ، و چه اندك است عبرت گرفتن.

حمزه اولين مدافع اسلام

حمزه اولين مدافع اسلام

پدید آورنده: مجله حوزه
شخصيت حمزه بن عبدالمطلب

شخصيت حمزه بن عبدالمطلب

پدید آورنده: مجله حوزه
آمنه(س) مادر خورشيد

آمنه(س) مادر خورشيد

پدید آورنده: ن طيبي
ابعاد احياگري امام حسين (ع) در كلمات حضرت و از ديد امام خميني (ره)

ابعاد احياگري امام حسين (ع) در كلمات حضرت و از ديد امام خميني (ره)

پدید آورنده: محمد علي برزنوني
آينه ايثار

آينه ايثار

پدید آورنده: محمود شاهرخي٬ مشفق كاشاني
يادواره بزرگداشت حضرت خديجه كبري علیها السلام

يادواره بزرگداشت حضرت خديجه كبري علیها السلام

پدید آورنده: سيد حجت موحد ابطحی
حضرت معصومه سلام الله علیها فاطمه دوم

حضرت معصومه سلام الله علیها فاطمه دوم

پدید آورنده: محمد محمدی اشتهاردی
زندگي نامه آيت الله العظمي شيخ جعفر سبحاني

زندگي نامه آيت الله العظمي شيخ جعفر سبحاني

پدید آورنده: آيت الله العظمي شيخ جعفر سبحاني
بانك مقالات آيت الله العظمي شيخ جعفر سبحاني

بانك مقالات آيت الله العظمي شيخ جعفر سبحاني

پدید آورنده: جعفر السبحاني
صدف كوثر

صدف كوثر

پدید آورنده: على اكبر مهدى‌پور
بانك كتب و مقالات حضرت خديجه كبري عليها السلام

بانك كتب و مقالات حضرت خديجه كبري عليها السلام

پدید آورنده: واحد تحقيقات مركز تحقيقات رايانه اي قائميه اصفهان
پيامك هاي حضرت خديجه(س)

پيامك هاي حضرت خديجه(س)

پدید آورنده: واحد تحقيقات مركز تحقيقات رايانه اي قائميه اصفهان
كتاب شناسي حضرت خديجه (س)

كتاب شناسي حضرت خديجه (س)

پدید آورنده: واحد تحقيقات مركز تحقيقات رايانه اي قائميه اصفهان
ازدواج با خديجه (س) و ماجراهاى بعد از آن تا بعثت

ازدواج با خديجه (س) و ماجراهاى بعد از آن تا بعثت

پدید آورنده: جمعي از نويسندگان
وفات ابو طالب و خديجه (س)

وفات ابو طالب و خديجه (س)

پدید آورنده: جمعي از نويسندگان
مجموعه اشعار حضرت خديجه(س)

مجموعه اشعار حضرت خديجه(س)

پدید آورنده: مهدي سروري
ويژگي هاي شخصيتي حضرت خديجه (س)

ويژگي هاي شخصيتي حضرت خديجه (س)

پدید آورنده: مهدي وزنه
ويژگي هاي شخصيتي حضرت خديجه (س)-(2)

ويژگي هاي شخصيتي حضرت خديجه (س)-(2)

پدید آورنده: مهدي وزنه
ويژگي هاي شخصيتي حضرت خديجه (س) - (1)

ويژگي هاي شخصيتي حضرت خديجه (س) - (1)

پدید آورنده: مهدي وزنه
ويژگي هاي معنوي حضرت خديجه (سلام الله عليها)

ويژگي هاي معنوي حضرت خديجه (سلام الله عليها)

پدید آورنده: مهدي وزنه
ويژگي هاي معنوي حضرت خديجه (سلام الله عليها) - (2)

ويژگي هاي معنوي حضرت خديجه (سلام الله عليها) - (2)

پدید آورنده: مهدي وزنه
ويژگي هاي معنوي حضرت خديجه (سلام الله عليها)-(1)

ويژگي هاي معنوي حضرت خديجه (سلام الله عليها)-(1)

پدید آورنده: مهدي وزنه
زندگينامه حضرت خديجه (س)

زندگينامه حضرت خديجه (س)

پدید آورنده: جمعي از پژوهشگران حوزه علميه قم
و كجاست مثل خديجه...

و كجاست مثل خديجه...

پدید آورنده: جمعي از نويسندگان

<< شروع < قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 بعدی > انتها >>

 


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:دانلود کتاب,مشاهیر جهان,شخصیت های دینی,, توسط عباسعلی

قال مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام : عَلَيكُم بِكِتابِ اللّه...مَن عَمِلَ بِهِ سَبَقَ ؛ نهج البلاغه، خطبه 155
بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن)...كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.

حاكميت سياسي پيامبر و امامان از نگاه قرآن

حاكميت سياسي پيامبر و امامان از نگاه قرآن

پدید آورنده: محمد علي رستميان
تفسير سوره حشر اطاعت از امر و نهي پيامبر و مفهوم تفويض

تفسير سوره حشر اطاعت از امر و نهي پيامبر و مفهوم تفويض

پدید آورنده: عبدالله جوادي آملي
علوم قرآنى

علوم قرآنى

پدید آورنده: محمد هادي معرفت
بحث در مفاد آية تبليغ

بحث در مفاد آية تبليغ

پدید آورنده: موسسه فرهنگي و اطلاع رساني تبيان
اهل بيت عليه‌ السلام در آيه تطهير

اهل بيت عليه‌ السلام در آيه تطهير

پدید آورنده: جعفر مرتضي عاملي
آموزش قرآن در مكتب رسول اكرم(ص)

آموزش قرآن در مكتب رسول اكرم(ص)

پدید آورنده: ابوالفضل خوش‌منش
رسالت قرآن و پيامبر(ص)

رسالت قرآن و پيامبر(ص)

پدیدآورنده: محمد شيرازي
آيه تطهير، نگرش‌ها و چالش‌ها

آيه تطهير، نگرش‌ها و چالش‌ها

پدید آورنده: محمد اسعدي
ابراهیم و لوط علیهما السلام راست‌قامتان جاودانه تاریخ

ابراهیم و لوط علیهما السلام راست‌قامتان جاودانه تاریخ

پدید آورنده: محمد محمدی اشتهاردی
از وجوه و نظائر مقاتل بن سليمان و حكيم ترمذي تا تفسير امام جعفر صادق (ع)، تفسير قرآني و زبان عرفاني

از وجوه و نظائر مقاتل بن سليمان و حكيم ترمذي تا تفسير امام جعفر صادق (ع)، تفسير قرآني و زبان عرفاني

پدید آورنده: پل نويا
تناسب آيات

تناسب آيات

پدید آورنده: محمدهادي معرفت
خورشيد تابان در علم قرآن‌

خورشيد تابان در علم قرآن‌

پدید آورنده: علي محدث خراساني
تمثيلات قرآن‌

تمثيلات قرآن‌

پدید آورنده: حميدمحمد قاسمي
حقايقى مهم پيرامون قرآن‌

حقايقى مهم پيرامون قرآن‌

پدید آورنده: جعفرمرتضي عاملي
تقسيمات قرآنى و سور مكى و مدنى‌

تقسيمات قرآنى و سور مكى و مدنى‌

پدید آورنده: حميد‌رضا مستفيد
تفسير و مفسران‌

تفسير و مفسران‌

پدید آورنده: محمدهادي معرفت
تفسير و مفسران‌ جلد دوم

تفسير و مفسران‌ جلد دوم

پدید آورنده: محمدهادي معرفت
تفسير و مفسران‌ جلد 1

تفسير و مفسران‌ جلد 1

پدید آورنده: محمدهادي معرفت
تفسير و تفاسير شيعه‌

تفسير و تفاسير شيعه‌

پدید آورنده: عبدالحسين شهيدي صالحي
بيان درمسائل قرآن

بيان درمسائل قرآن

پدید آورنده: ابوالقاسم خوئی
پرتوى ازقرآن

پرتوى ازقرآن

پدید آورنده: سيد محمود طالقانى
پرتوي از قرآن جلد 6

پرتوي از قرآن جلد 6

پدید آورنده: سيد محمود طالقانى
پرتوی از قرآن جلد 5

پرتوی از قرآن جلد 5

پدید آورنده: سيد محمود طالقانى
پرتوى از قرآن جلد 4

پرتوى از قرآن جلد 4

پدید آورنده: سيد محمود طالقانى

<< شروع < قبلی 1 2345678910بعدی > انتها >>

  RSS Feeds


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:دانلود کتاب,علوم قرانی,معارف قرانی,تفاسیر قران,, توسط عباسعلی

امام صادق (ع) و دانش پزشكي

امام صادق (ع) و دانش پزشكي

پدید آورنده: ميثم سنگچاركي
مديريت پزشكي

مديريت پزشكي

پدید آورنده: modiryar.com
سفارشات پزشكي و بهداشتي امام رضا عليه‌السلام به مأمون

سفارشات پزشكي و بهداشتي امام رضا عليه‌السلام به مأمون

احكام پزشكي مطابق با فتاواي حضرت آيت‌الله‌العظمي مكارم‌شيرازي

احكام پزشكي مطابق با فتاواي حضرت آيت‌الله‌العظمي مكارم‌شيرازي

پدید آورنده: ابوالقاسم عليان‌نژادي‌دانغاني
تاثير موسيقي بر اعصاب و روان

تاثير موسيقي بر اعصاب و روان

پدید آورنده: حسين عبداللهي‌خوروش
بدحجابي يك بيماري است

بدحجابي يك بيماري است

پدید آورنده: خدابخش احمدي
حيا و خودآرايي و نقش آن‌ها در سلامت رواني زن

حيا و خودآرايي و نقش آن‌ها در سلامت رواني زن

پدید آورنده: عباس رجبي
بانك احاديث اهل بيت علیهم السلام جلد 10 - (پزشكي)

بانك احاديث اهل بيت علیهم السلام جلد 10 - (پزشكي)

پدید آورنده: واحد تحقيقات مركز تحقيقات رايانه اي قائميه اصفهان
تحفه‌ي شاهيه‌ي عباسيه

تحفه‌ي شاهيه‌ي عباسيه

پدید آورنده: محمد نصيرالدين‏ بن قاضي حموي يزدي
بانك جامع اطلاعات پزشكي

بانك جامع اطلاعات پزشكي

پدید آورنده: واحد تحقيقات مركز تحقيقات رايانه اي قائميه اصفهان
بانك جامع اطلاعات دارويي

بانك جامع اطلاعات دارويي

پدید آورنده: واحد تحقيقات مركز تحقيقات رايانه اي قائميه اصفهان
آن‏سوى آيه‏ ها نگرشى بر اعجازهاى پزشكى قرآن‏

آن‏سوى آيه‏ ها نگرشى بر اعجازهاى پزشكى قرآن‏

پدید آورنده: صمد نوري
درمانگري با قرآن كريم

درمانگري با قرآن كريم

پدید آورنده: استاد حسين انصاريان
شفاخانه معنوى ( شفا از قرآن و احاديث )

شفاخانه معنوى ( شفا از قرآن و احاديث )

پدید آورنده: سعيد موحديان عطار

<< شروع < قبلی 1 2بعدی > انتها >>

 


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:دانلود کتاب ,کتب پزشکی,جامع اطلاعات پزشکی,, توسط عباسعلی

تِلْكَ الرُّسُلُ فَضَّلْنَا بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ (قرآن مجید، سوره بقره، آیه 253)
برخی از پیامبران را بر برخی دیگر برتری بخشیدیم

بشارتهاي انبياء الهي و ديگران درباره ظهور رسول خدا

بشارتهاي انبياء الهي و ديگران درباره ظهور رسول خدا

پدید آورنده: هاشم رسولي
ابراهیم و لوط علیهما السلام راست‌قامتان جاودانه تاریخ

ابراهیم و لوط علیهما السلام راست‌قامتان جاودانه تاریخ

پدید آورنده: محمد محمدی اشتهاردی
شباهت حضرت مهدي(ع) به پيامبران الهي

شباهت حضرت مهدي(ع) به پيامبران الهي

پدید آورنده: سمانه تيموري
دستيار مهدي (ع) معلم موسي (ع)

دستيار مهدي (ع) معلم موسي (ع)

پدید آورنده: محمدجواد طبسي
بررسي اعتقاد به مصلح در كتاب زبور حضرت داوود (ع)

بررسي اعتقاد به مصلح در كتاب زبور حضرت داوود (ع)

پدید آورنده: واحد تحقيقات مؤسسة فرهنگي موعود عصر(عج)
بزرگداشت ياد انبياء و بندگان صالح خدا

بزرگداشت ياد انبياء و بندگان صالح خدا

پدید آورنده: سيد مرتضي عسكري
تاريخ انبياء علیهم السلام و تاريخ چهارده معصوم علیهم السلام

تاريخ انبياء علیهم السلام و تاريخ چهارده معصوم علیهم السلام

پدید آورنده: فرخ صدري
پاسداري از مرقد پيامبران و امامان

پاسداري از مرقد پيامبران و امامان

پدید آورنده: جعفر سبحاني تبریزی
احسن القصص شرح مستند داستان حضرت يوسف (ع)

احسن القصص شرح مستند داستان حضرت يوسف (ع)

پدید آورنده: سيد هاشم رسولى محلاتى
تاريخ پيامبران عليهم السلام

تاريخ پيامبران عليهم السلام

پدید آورنده: علامه مجلسى
عیسی (ع) در قرآن کریم

عیسی (ع) در قرآن کریم

پدید آورنده: محمد بیستونی
حیوه القلوب جلد5

حیوه القلوب جلد5

پدید آورنده: محمد باقر مجلسی
حياة القلوب جلد اول تا پنجم

حياة القلوب جلد اول تا پنجم

پدید آورنده: محمد باقر مجلسی
حياة القلوب جلد پنجم

حياة القلوب جلد پنجم

پدید آورنده: محمد باقر مجلسی
حياة القلوب جلد چهارم

حياة القلوب جلد چهارم

پدید آورنده: محمد باقر مجلسی
حياة القلوب جلد سوم

حياة القلوب جلد سوم

پدید آورنده: محمد باقر مجلسی
حياة القلوب جلد دوم

حياة القلوب جلد دوم

پدید آورنده: محمد باقر مجلسی
حياة القلوب جلد اول

حياة القلوب جلد اول

پدید آورنده: محمد باقر مجلسی
شیوه‏ی مناظرات انبیا و امام صادق علیه‌السلام

شیوه‏ی مناظرات انبیا و امام صادق علیه‌السلام

پدید آورنده: فاطمه حسینی‌میرصفی
تاريخ انبياء

تاريخ انبياء

پدید آورنده: سيد هاشم رسولى محلاتى
وحی و نبوت

وحی و نبوت

پدید آورنده: آیت الله مطهری
یوسف پیامبر

یوسف پیامبر

پدید آورنده: جمعی از نویسندگان
سیری در سیره نبوی

سیری در سیره نبوی

پدید آورنده: آیت الله مطهری
پیامبر امی

پیامبر امی

پدید آورنده: آیت الله مطهری

<< شروع < قبلی 1 2بعدی > انتها >>

 


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:دانلود کتاب,پیامبران,انبیا,, توسط عباسعلی

امام كاظم ـ عليه السّلام ـ: وقتي بر مؤمني بلا نازل مي شود و بعد خداوند دعا كردن را

بر او الهام مي كند، نشان دهنده برطرف شدن بلاست
چهره عدل مهدوي در ادعيه و زيارت امام مهدي (عج)

چهره عدل مهدوي در ادعيه و زيارت امام مهدي (عج)


پدید آورنده: منذر حكيم
روح بهار

روح بهار


پدید آورنده: منیره زارعان
بخش‌هايي از توقيعات و زيارات مقدس بقيه‌الله‌الاعظم - عجل‌الله فرجه

بخش‌هايي از توقيعات و زيارات مقدس بقيه‌الله‌الاعظم - عجل‌الله فرجه


پدید آورنده: محمدحسين آسوده
توسل به امام زمان (عج)

توسل به امام زمان (عج)


پدید آورنده: محمد باقر شريعت پناه اصفهاني
تورا با ندبه مي خوانم

تورا با ندبه مي خوانم


پدید آورنده: احمد راهدار
تنها راه - مروري بر زيارت حضرت صاحب الامر

تنها راه - مروري بر زيارت حضرت صاحب الامر


پدید آورنده: صادق سهرابي
ترجمه و شرح دعاي عهد امام زمان عجل‌الله تعالي فرجه‌الشريف

ترجمه و شرح دعاي عهد امام زمان عجل‌الله تعالي فرجه‌الشريف


پدید آورنده: احمد نظري
با پيشوايان هدايتگر

با پيشوايان هدايتگر


پدید آورنده: علي حسيني‌ميلاني
پرچم‌داران هدايت: تدبري بر زيارت جامعه كبيره

پرچم‌داران هدايت: تدبري بر زيارت جامعه كبيره


پدید آورنده: احمد سجادي
اسرار دلبران : تاملي در زيارت جامعه كبيره

اسرار دلبران : تاملي در زيارت جامعه كبيره


پدید آورنده: احمد سجادي
زيارت

زيارت


پدید آورنده: محمدمهدي ركني يزدي
زمان و مكان دعا براي حضرت صاحب الزمان‌عليه السلام

زمان و مكان دعا براي حضرت صاحب الزمان‌عليه السلام


پدید آورنده: محمدتقي موسوي‌الاصفهاني
توسل

توسل


پدید آورنده: علي‌اصغر رضواني
ختم سوره‌هاي يس و واقعه

ختم سوره‌هاي يس و واقعه


پدید آورنده: پژوهش انتشارات مسجد مقدس جمكران.
هديه احمديه

هديه احمديه


پدید آورنده: احمد آشتياني
فضائل صلوات گنجينه نور و بركت

فضائل صلوات گنجينه نور و بركت


پدید آورنده: احمد بن محمد‏ اردكاني‌يزدي
از خدا چه بخواهيم؟

از خدا چه بخواهيم؟


پدید آورنده: احمد سعيدي
ادعيه و زيارات امام زمان‌عليه السلام

ادعيه و زيارات امام زمان‌عليه السلام


پدید آورنده: واحد پزوهش انتشارات مسجد جمكران
متن دعاي توسل با صداي حاج حسين سازور

متن دعاي توسل با صداي حاج حسين سازور


پدید آورنده: عباس قمي
متن دعاي توسل با صداي حاج غلامرضا سازگار

متن دعاي توسل با صداي حاج غلامرضا سازگار


پدید آورنده: عباس قمي
متن دعاي توسل با صداي مهدي سلحشور

متن دعاي توسل با صداي مهدي سلحشور


پدید آورنده: عباس قمي
متن دعاي توسل با صداي حاح سيد مهدي ميرداماد

متن دعاي توسل با صداي حاح سيد مهدي ميرداماد


پدید آورنده: عباس قمي
متن دعاي توسل با صداي حاج عبدالرضا هلالي

متن دعاي توسل با صداي حاج عبدالرضا هلالي


پدید آورنده: عباس قمي
متن دعاي توسل با صداي حاج مهدي منصوري

متن دعاي توسل با صداي حاج مهدي منصوري


پدید آورنده: عباس قمي

<< شروع < قبلی 1 234بعدی > انتها >>

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 3 مهر 1391برچسب:دانلود کتاب ,ادعیه ,دانلود ادعیه,کتاب دعا,, توسط عباسعلی

پیامبر اسلام و یهود

باید دانست که طوایفی ازیهود از دیر زمانی از سرزمینهای خود به حجاز آمده و در آن اقامت گزیده بودند و در آنجا قلعه ها و دژهائی ساخته و به تدریج افراد و اموالشان زیاد شده، وموقعیت مهمی به دست آورده بودند. - و ما در جلد اول این کتاب در ذیل آیه(و لماجاءهم کتاب من عند الله مصدق لما معهم و کانوا من قبل یستفتحون علی الذین کفروا فلماجاءهم ما عرفوا کفروا به فلعنة الله علی الکافرین(1) روایاتی در باره اینکه یهودیان در چه زمانی به حجاز هجرت کرده و چطور شد که اطراف مدینه را اشغال کردند، و اینکه مردم مدینه رابشارت می دادند به آمدن رسول خدا(ص)ایراد کردیم.
و بعد از آنکه رسول خدا(ص)به مدینه تشریف آورد و همین یهودیان را به اسلام دعوت کرد از پذیرفتن دعوتش سرباز زدند،ناگزیر رسول خدا(ص)با ایشان که سه طایفه بودند بنامبنی قینقاع، بنی النضیروبنی قریظهو در اطراف مدینه سکونت داشتند معاهده کرد و لیکن هر سه طایفه عهد خود را شکستند.
از بیست و چند روز از واقعه بدر بسوی آنان لشکر کشید و ایشان به قلعه های خود پناهنده شدند، و همچنان تا پانزده روز در محاصره بودند تا آنکه ناچار شدند به حکم آن حضرت تن در دهند، و او هر حکمی در باره جان و مال وزن و فرزند ایشان کرد بپذیرند.رسول خدا(ص)هم دستورداد تا همه را کت بسته حاضر کنند، و لیکن عبد الله بن ابی بن سلول که هم سوگند آنان بود وساطت کرد،و دروساطتش اصرار ورزید و در نتیجه رسول خدا(ص)دستور داد تا مدینه و اطراف آنرا تخلیه کنند، بنی قینقاع به حکم آن حضرت بیرون شده و با زن و فرزندان خود به سرزمیناذرعاتشام کوچ کردند، و رسول خدا(ص)اموالشان را به عنوان غنیمت جنگی گرفت.و نفراتشان که همگی از شجاع ترین دلاوران یهود بودند به ششصد نفر می رسید.
و اما بنی النضیر - این طایفه نیز با آنحضرت خدعه کردندو آنجناب بعد از چند ماه که از جنگ بدر گذشت با عده ای از یارانش به میان آنان رفت، و فرمود: باید او رادر گرفتن خون بهای یک و یا دو نفر از کلابی ها که بدست عمرو بن امیه ضمری کشته شده بودند یاریش کنند.گفتند: یاریت می کنیم ای ابو القاسم اینجا باش تا حاجتت را برآریم.آنگاه با یکدیگر
............................................ (1)سوره بقره آیه 89
صفحه : 167
خلوت کرده و قرار گذاشتند که آن حضرت را به قتل برسانند،و برای این کار عمرو بن حجاش را انتخاب کردند، که او یک سنگ آسیاب برداشته و آنرا از بلندی به سر آنحضرت بیندازد و اورا خرد کند.سلام بن مشکم ایشان را ترساند و گفت: چنین کاری نکنید که به خدا سوگند اواز آنچه تصمیم بگیرید آگاه است، علاوه بر اینکه این کار، شکستن عهدی است که میان ما واو استوار شده.
در این میان از آسمان وحی رسید و رسول خدا(ص)از آنچه بنی النضیرتصمیم گرفته بودند خبردار شده از آنجا برخاسته به سرعت به طرف مدینه رفت،اصحابش ازدنبال به او رسیده و از سبب برخاستن و رهسپار شدنش بسوی مدینه پرسیدند، و آنحضرت جریان تصمیم بنی النضیررا برایشان گفت.آنگاه از مدینه برای آنها پیغام فرستاد که باید تا چند روزدیگر از سرزمین مدینه کوچ کنید و در آنجاسکونت نکنید، و من این چند روزه را به شما مهلت دادم اگر بعد از این چند روز کسی از شما را در آنجا ببینم گردنش را می زنم.بنی النضیر بعداز این پیغام آماده خروج می شدند که منافق معروف عبد الله بن ابی برای آنان پیغام فرستادکه از خانه و زندگی خود کوچ نکنید که من خود دو هزار نفر شمشیرزن دارم همگی را به قلعه های شما می فرستم و تا پای جان از شما دفاع می کنند.علاوه بر این، بنی قریظه و هم سوگندتان ازبنی غطفان نیز شما را یاری می کنند، و با این وعده ها آنان را راضی کرد.
لذارئیس آنها حی بن اخطب کسی نزد رسول خدا(ص)فرستاد و گفت: ما از دیار خود کوچ نمی کنیم تو نیزهر چه از دستت می آید بکن.رسول خدا(ص)تکبیر گفت و اصحابش همه تکبیر گفتند.آنگاه علی(ع)را مامور کرد تا پرچم برافراشته و با اصحاب خیمه بیرون زده بنی النضیر را محاصره کنند، علی(ع) قلعه های بنی النضیر را محاصره کرد، و عبد الله بن ابی آنها را کمک نکرد، و همچنین بنی قریظه و هم سوگندانشان از غطفان بیاری ایشان نیامدند.
رسول خدا(ص)دستور داده بود نخلستان بنی النضیر راقطع نموده و آتش بزنند، و این مطلب بنی النضیر را سخت مضطرب کرد ناچار پیغام دادند که نخلستان را قطع مکن و اگر آنرا حق خودت می دانی ضبط کن و ملک خودت قرار ده و اگر آنرا ملک مامی دانی برای ما بگذار.سپس بعد از چند روز اضافه کردند: ای محمد(ص)ماحاضریم از دیار خود کوچ کنیم بشرطی که تو اموال ما را بما بدهی.حضرت فرمود: نه، بلکه بیرون بروید و هر یک بقدر یک بار شتر از اموال خود ببرید.بنی النضیر قبول نکردند، و چندروزدیگر ماندند تا سرانجام راضی شده و همان پیشنهاد آنحضرت را درخواست نمودند.حضرت
صفحه : 168
فرمود: نه، دیگر حق ندارید چیزی با خود بردارید و اگر مابا یکی از شما چیزی ببینیم او راخواهیم کشت، لذا بناچار بیرون رفته عده ای از ایشان به فدک و وادی القری رفتند و عده ای دیگر به سرزمین شام کوچ کردند، و اموالشان ملک خدا و رسول خدا(ص)شد وچیزی از آن نصیب لشکراسلام نشد.و این داستان در سوره حشر آمده.از جمله کیدهائی که بنی النضیر علیه رسول خدا(ص)کردند این بود که احزابی از قریش و غطفان وسایر قبایل را علیه رسول خدا(ص)برانگیختند.
و اما بنی قریظه - این قبیله در آغاز با اسلام در صلح و صفا بودند تا آنکه جنگ خندق روی داد، و حی بن اخطب سوار شده به مکه رفت و قریش را علیه رسول خدا(ص)تحریک کرد و طوائف عرب را برانگیخت، از آن جمله به میان بنی قریظه رفت، و مرتب افراد را وسوسه و تحریک کرده پافشاری می نمود، و با رئیسشان کعب بن اسددر این باره صحبت کرد تا سرانجام آنها را راضی کرد که نقض عهد کرده و با پیغمبربجنگندبشرطی که او نیز به یاریشان آمده و بقلعه شان درآید و با ایشان کشته شود.حی بن اخطب قبول کردو به قلعه درآمد، بنی قریظه عهد خود را شکسته و با کمک احزابی که مدینه را محاصره کرده بودند براه افتادند،و شروع کردند به دشنام دادن رسول خدا(ص)و شکاف دیگری ایجاد کردن.
از آن سو بعد از آنکه رسول خدا(ص)از جنگ احزاب فارغ شد جبرئیل باوحیی از خدا نازل شد که در آن پیامبر مامور شده بود که بر بنی قریظه لشکربکشد.رسول خدا(ص)لشکری ترتیب داد.و پرچم لشکر به علی(ع)سپرد، و تا قلعه های بنی قریظه براند و آنها را بیست و پنج روز محاصره کرد وقتی کار محاصره بر آنان سخت شدرئیسشان کعب بن اسد پیشنهاد کرد که یکی از سه کار را بکنند:یا اسلام آورده و دین محمد(ص)را بپذیریم، یا فرزندان خود را به دست خود کشته و شمشیرها را برداشته و ازجان خود دست شسته و از قلعه ها بیرون شویم و با لشکر اسلام مصاف شویم تا یا بر او دست یافته و یا تا آخرین نفر کشته شویم، و یا اینکه در روز شنبه که ایشان یعنی مسلمین از جنگ نکردن ما خاطر جمعند بر آنان حمله بریم.
و لیکن بنی قریظه حاضر نشدند هیچیک از این سه پیشنهادرا قبول کنند، بلکه به رسول خدا(ص)پیغام فرستادند که ابا لبابة بن عبد المنذر را به سوی ما بفرست تا بااو در کارخود مشورت کنیم، و این ابا لبابه همواره خیرخواه بنی قریظه بود، چون همسر و فرزند واموالش در میان آنان بودند.
صفحه : 169
رسول خدا(ص)ابا لبابه را به میان آنان فرستاد وقتی او را دیدندشروع کردند به گریه و گفتند: چه صلاح میدانی آیا ما به حکم محمد تن در دهیم.
ابا لبابه به زبان گفت: آری، و لیکن با دست اشاره به گلویش کردو فهماند که اگر بحکم اوتن در دهید تمام افراد شما را خواهد کشت.ابو لبابه خودش بعدها گفته بود که به خدا سوگندقدم از قدم برنداشتم مگر آنکه فهمیدم به خدا و رسولش خیانت کرده ام.خدای تعالی داستان اورا به وسیله وحی به پیغمبرش خبر داد.
ابو لبابه از این کار پشیمان شد و یکسره به مسجد رفته خودرا به یکی از ستونهای مسجد بست و سوگند یاد کرد که خود را رها نکند تا آنکه رسول خدا(ص)او را بازکندو یا آنکه همانجا بمیرد.داستان توبه او را به رسول خدا(ص)رساندند، حضرت فرمود: او را رها کنید تا خدا توبه اش را بپذیرد، و پس از مدتی خداوند توبه اش راپذیرفت و آیه ای در قبول توبه اش نازل کرد و رسول خدا(ص)او را با دست خود ازستون مسجد باز کرد.
سپس بنی قریظه به حکم رسول خدا(ص)تن در دادند، و چون با قبیله اوس رابطه دوستی داشتند اوسیان در باره ایشان نزد رسول خدا(ص)شفاعت کردند و کارشان به اینجا کشید که سعد بن معاذ اوسی در امرشان بهر چه خواست حکم کند، هم ایشان بدین معنا راضی شدند وهم رسول خدا(ص)، لذا رسول خدا(ص)سعد بن معاذ را با اینکه مجروح بود حاضر کرد.
وقتی سعد بن معاذ در باره ایشان صحبت کرد حضرت فرمود:برای سعد موقعیتی پیش آمده که در راه خدا از ملامت هیچ ملامت کننده ای نترسد.سعد حکم کرد به اینکه مردان بنی قریظه کشته شوند و زنان و فرزندانشان اسیر گشته و اموالشان مصادره شود.رسول خدا(ص)حکم سعد را در باره آنان اجراء کرد و تا آخرین نفرشان را که ششصد و یاهفتصد نفر و به قول بعضی بیشتر بودند گردن زد و جز عده کمی از ایشان که قبلا ایمان آورده بودند کسی نجات نیافت.تنها عمر بن سعدی جان به سلامت برد آنهم در قضیه شکستن عهدداخل نبود و وقتی اوضاع را دگرگون یافت پا بفرار گذاشت، و از زنان جز یک زن که سنگ آسیاب را برسر خلاد بن سوید بن صامت کوفته و او را کشته بود و در نتیجه خودش هم اعدام شد بقیه اسیر شدند.
رسول خدا(ص)بعد از آنکه از کار یهودیان بنی قریظه فراغ یافت هر چه یهودی در مدینه بود بیرون کرد و سپس به جانب خیبر لشکر کشید، چون یهودیان خیبر در مقام
صفحه : 170
دشمنی برآمده و در تحریک احزاب و جمع آوری قبایل عرب علیه آنحضرت فعالیتها کرده بودند.رسول خدا(ص)در اطراف قلعه های خیبر بار بینداخت، و پس ازچند روزابو بکر را با عده ای از یاران خود به جنگ ایشان فرستاد، و ابو بکر کاری صورت نداد و شکست خورد، روز دیگر عمر را با جمعی روانه کرد او نیز شکست خورد.
در این هنگام بود که فرمود: من فردا پرچم جنگ رابه دست مردی می دهم که خداو رسول را دوست می دارد، و خدا و رسول نیز او را دوست می دارند، به مردی می دهم که حمله هایش پی در پی است، سابقه فرار ندارد، و برنمی گردد تا آنکه خداوند این قلعه ها را به دستش فتح کندوچون فردا شد پرچم جنگ را به علی(ع)سپرد و او را بسوی پیکاربا یهودیان روانه ساخت.علی(ع)برابر لشکر دشمن رفت ومرحبراکه جنگجوی معروفی بود به قتل رسانیده و لشکر دشمن را شکست داد.لشکر کفار بدرون قلعه گریخته ودررا بروی خود بستند، علی(ع)در قلعه را از جای کند و خداوند قلعه خیبر را به دست او به روی لشکر اسلام گشود، و این واقعه بعد از داستان صلح حدیبیه در محرم سال هفتم هجرت اتفاق افتاد.
آنگاه رسول خدا(ص)یهودیانی را که باقی مانده بودند نیز از مدینه و ازاطراف آن بیرون کرد، و هر قبیله ای را که بیرون می کرد، قبلا از در خیرخواهی می فرموداموالشان را بفروشند و بهای آنها را دریافت نموده(سبک بار روانه شوند)این بود خلاصه داستان یهود با رسول خدا(ص).
و درتفسیر عیاشی از جابر روایت کرده که در ذیل آیهان شر الدواب عندالله...گفته است: این آیه در باره بنی امیه نازل شده که بدترین خلق خدایند.آری، بنی امیه کسانی بودندکه از نظر باطن قرآن کافر بوده و کسانی بودند که ایمان نیاوردند .

 

 

 

منابع مقاله:

ترجمه تفسیر المیزان جلد 9 ، علامه طباطبایی؛


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 3 مهر 1391برچسب:پیامبر اسلام,یهود,تفسیر المیزان,, توسط عباسعلی

 اسلام

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

 

پرش به: ناوبری، جستجو

اسلام، دینییکتاپرستانه[۱][۲]و از دین‌های ابراهیمی است.[۳][۴] به پیروان اسلام «مسلمان» می‌گویند.[۵] هم‌اکنون اسلام از دید شمار رسمی پیروان، در جایگاه دوم در جهان، جای دارد.[۶]

مسلمانان براین باورند که خداوند، قرآن را به محمد از طریق فرشتهای به نام جبرئیل فروفرستاده‌است. به باور مسلمانان خدا بر بسیاری از پیامبران، وحی فرستاده و محمد آخرین آنان است. مسلمانان محمد را اعاده‌کننده ایمان توحیدی خالص ابراهیم، موسی، عیسی و دیگر پیامبران می‌دانند و معتقدند که اسلام کامل‌ترین و آخرین آیین الهی[۷][۸] است.

محتویات

[نهفتن]

واژه شناسی [ویرایش]

اسلام در زبان عربی از ریشهی (س-ل-م)است. معنی لغوی این ریشه سالم شدن و از آفات رهایی یافتن است [۹][۱۰] «سلام»، مشتق شده از همین ریشه است.[۱۱][۱۲]. با توجه به معنی اسلام، «مسلم» (در فارسی: مسلمان) یعنی کسی که خدا را خالصانه و بی ریا می‌پرستد و اختیار خود را تسلیم امر و نهی او می‌کند.[۱۳]

باورها [ویرایش]

معارف اسلامی به سه بخش کلی تقسیم می‌شوند:

  • اصول عقاید: باورهای بنیادین فکری (اصول دین یا عقاید) که توحید، اساسی ترین آنها است.
  • اخلاق: توصیه‌های اخلاقی که برخی از آنها، عبارتند از: عدالت، شجاعت و عفت.
  • احکام فقهی: فرامین عملی و عبادی که اساسی ترین آنها (فروع دین یا فقه اصغر) هستند. فرامین عملی آداب، مناسک و عبادات را دربرمی‌گیرد.

عقاید را در علم کلام، احکام را در علم فقه و اخلاق را در علم اخلاق شرح و بسط می‌دهند.[۱۴]

خاتمیت اسلام از دیدگاه قرآن و سنت [ویرایش]

از دیدگاه مسلمانان، اسلام خاتم ادیان الهی است. خاتمیت به این معناست که اسلام در بر دارنده تمام آن مطالبی است که باید از طریق وحی برای انسان بیان شود.[۱۵] {قرآن دین اسلام را به عنوان خاتم ادیان الهی معرفی می‌کند:

  • إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یهْدِی لِلَّتِی هِی أَقْوَمُ.[۱۶]

یعنی اگر شریعت اسلام را در یکسو و سایر شرایع آسمانی را که برای سراسر حیات بشر در دورانهای گذشته مقدّر شده‌است در طرف دیگری بگذاریم، شریعت اسلام از همه آنها استوارتر است که این خود معنی خاتمیت و شریعت آخرین است.[۱۷]

  • قُلْ إِنَّنِی هَدانِی رَبِّی إِلی‏ صِراطٍ مُسْتَقِیمٍ دِیناً قِیماً مِلَّةَ إِبْراهِیمَ حَنِیفاً وَ ما کانَ مِنَ الْمُشْرِکِین‏.[۱۸]

به جهانیان بگو: پروردگار مرا به راهی راست رهبری فرموده و آن دینی است قیم و زوال‏ناپذیر که بنیادش از همان سنت و رویه ابراهیم است.[۱۹] در سوره بینه پس از آنکه می‏فرماید "مشرکین دست از عقیده باطل خود برنمی‌دارند جز آنکه فرستاده خدا با آیات و بینات فرا رسد و آیات کتاب قیم را برایشان بخواند. اینان دستوری ندارند جز آنکه خدای را با نیت پاک پرستش کنند، نماز بخوانند و... ، می‌فرماید: ذلِکَ دِینُ الْقَیمَة.[۲۰] این آیین –اسلام- دینی است قیم و زوال‏ناپذیر.[۲۱]

  • در سوره آل عمران:

وَ مَنْ یبْتَغِ غَیرَ الْإِسْلامِ دِیناً فَلَنْ یقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرِین‏.[۲۲] هر که جز آیین اسلام در جستجوی آیین دگر آید، تا اید و انقراض جهان از او پذیرفته نیست و بروز رستاخیز از زیان‏کاران است.[۲۳]

  • در سوره مائده:

الْیوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دِیناً.[۲۴] امروز که پیامبر اسلام عهده‏دار هدایت بشر است، دین را برای شما تکمیل و نعمت را برای شما تمام کردم، و خشنودم که برای همیشه بر دین اسلام باقی باشید.[۲۵] روشن است که آیات فوق آیین اسلام را پابرجاترین راه هدایت و دین قیم و زوال‏ناپذیر و گرویدن به غیر آن را تا انقراض جهان غیرقابل‌قبول دانسته و او را کمال و بلوغ دیانت و تمام نعمت معرفی کرده‌است.

  • در روایاتی از ائمه اسلام: نیز به ابدیت آیین اسلام تصریح شده‌است از جمله علی بن ابیطالب گوید:

إِنَّ هَذَا الْإِسْلَامَ دِینُ اللَّهِ الَّذِی اصْطَفَاهُ لِنَفْسِهِ... ثُمَّ جَعَلَهُ لَا انْفِصَامَ لِعُرْوَتِهِ وَ لَا فَکَّ لِحَلْقَتِهِ وَ لَا انْهِدَامَ لِأَسَاسِهِ وَ لَا زَوَالَ لِدَعَائِمِهِ وَ لَا انْقِلَاعَ لِشَجَرَتِهِ وَ لَا انْقِطَاعَ لِمُدَّتِهِ[۲۶]}[۲۷] اسلام همان آیینی است که پروردگار بزرگ آن را در میان ادیان برگزیده و قوانین آن را به اندازه‏ای استوار فرموده که دستاویز آن پایان ناپذیر و حلقه‏اش گسستنی نیست. اساس و بنیادش انهدام نمی‏پذیرد و ارکانش زایل و نابود نمی‏گردد. درختش هرگز از ریشه بیرون نیاید [این چنین] مدنش نیز هیچ وقت پایان نمی‌پذیرید.[۲۸]

اصول دین [ویرایش]

نوشتار اصلی: اصول دین


از بنیادی‌ترین باورهای مسلمانان تحت عنوان
اصول دین یاد می‌شود. اصول دین نزد مسلمانان سه عدد هستند[۲۹] اعتقاد به هر کدام از این اصول، باورهایی را به عنوان زیر شاخه موجب می‌شود:

  1. توحید: یعنی اعتقاد به یگانگی خداوند و اعتقاد به صفات او.
  2. نبوت: یعنی اعتقاد به ضرورت فرستادن پیامبران از سوی خداوند برای راهنمایی بشر.(و اعتقاد به پیامبری محمد).
  3. معاد: یعنی اعتقاد به وجود جهانی که بعد از فروپاشی این جهان کنونی، نمایان می‌شود و در آن جهان نیکان و بد کرداران به سزای کردار خویش می‌رسند.

در میان این اصول آنچه ریشه بقیه‌است، توحید می‌باشد، به طوری که دین شناسان مسلمان می‌کوشند تا با اثبات آن بقیه اصول و فروع را ثابت کنند[۳۰] شیعیان علاوه بر این سه اصل، به عدل و امامت نیز به عنوان اصلهای چهارم و پنجم معتقدند.

خدا [ویرایش]

نوشتار اصلی: الله


الله نام ویژهٔ خدای یکتا در قرآن و نوشتارهای اسلامی است. با این حال فارسی‌زبانان معمولاً از واژهٔ خدا استفاده می‌کنند. به باور مسلمانان خداوند در اسلام به زبان اصلی که همان زبان عربی فصیح (زبان قرآن) است ۱۰۰۱ نام دارد که یک نام خداوند، اسم اعظم است. بیشتر اسامی خدا، در اسلام، نشان‌دهندهٔ برتری مطلق است.[۳۱].

شناخت خداوند اصلی ترین باور مسلمانان است و همین موضوع است که این دین را در میان سایر ادیان ابراهیمی متمایز ساخته. خلاصه باور مسلمانان به خدا را می‌توان در جمله‌ای از قرآن دید [۳۲] که در آن گفته می‌شود:

ِ لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَیْ‏ءٌ وَ هُوَ السَّمیعُ الْبَصیر (ترجمه: هیچ چیز همانند او نیست و او شنوا و بیناست)[۴۲–۱۱]

که در تفسیر آن از علی بن ابی طالب نقل شده که آن را توصیف قابل قبول خدا دانسته‌است [۳۳] و مفسرین هم به تبعیت از وی گفته‌اند: «این جمله در حقیقت پایه اصلی شناخت تمام صفات خدا است که بدون توجه به آن به هیچیک از اوصاف پروردگار نمی‌توان پی برد» [۳۴]

شهادتین [ویرایش]

نوشتار اصلی: شهادتین


پذیرش اسلام از سه روش امکان دارد: گفتن
شهادتین، با انجام دادن کارهای ویژه مسلمانان، اسلام با پیروی از اعمال مسلمانان.[۳۵] شهادتین: «اشهد ان لا اله الا الله» و«اشهد ان محمدرسول الله»

قرآن [ویرایش]

 

 

بخش نخست سوره نور از کتاب قرآن

نوشتار اصلی: قرآن


قرآن، کتاب مقدس مسلمان است و به زبان عربی نوشته شده‌است، که طبق مندرجات آن و باور مسلمانان توسط وحی الهی به محمد فروفرستاده شد.

به اعتقاد مسمانان «قرآن وحی نامه اعجازآمیز الهی است، که به زبان عربی واژه به واژه توسط فرشته وحی، جبرئیل امین، از جانب خداوند و از لوح محفوظ بر قلب و زبان پیامبر اسلام هم اجمالا یکباره، و هم کم‌کم در طول ۲۳ سال نازل شده‌است.»[۳۶]

این کتاب معتبرترین متن دینی نزد مسلمانان است و مسلمانان آن را «معجزه» و «سند اثبات پیامبری» محمد می‌دانند.[۳۷]

اغلب مذاهب اسلامی بر درستی متن آن اتفاق نظر دارند و اختلافات در نحوه خواندن متن، تفسیر و گاهی، ترتیب آن است. میزان این اتفاق نظر به اندازه‌ایست که شیعیان دوازده‌امامیایران و وهابیانعربستان رسم‌الخط واحدی از قرآن را به‌کار می‌برند.[۳۸] مسلمانان روی بی‌خطابودن قرآن تاکید دارند.[۳۹] مفسرین اهل سنت بصورت تاریخی همواره معتقد بودند که آیات قرآنی که در امروزه در دست ما است دقیقاً همان چیزی است که محمد بیان کرده‌است و هیچگونه تغییری اعم از حذف یا اضافه در آن صورت نگرفته‌است. مسلمانان قرآن را کتاب مقدس دین خود می‌دانند و از آن با القابی چون «کریم» و «مجید» یاد می‌کنند. قرآن، خود را به عنوان «لوح حفاظت‌شده» ((به عربی: «اللَوح المحفوظ»)[۴۰]) می‌خواند.

تقویم و اوقات شرعی [ویرایش]

گردش ماه، اساس تقویم اسلامی

اوقات شرعی، به زمانهای مشخص و دقیقی از شبانه روز، گفته می‌شود که شخص دین‌دار، در آن زمان‌ها، رفتار دینی زماندار خود را انجام می‌دهد. محاسبه دقیق زمان‌های شرعی، از دیرباز، نزد منجمان، رایج بوده‌است.

 
 
 

اذان به شیوه کنونی اهل تسنن

اهل سنت، عقیده دارند که نخستین بار، اذان در مدینه خوانده شد و حمزه این پیشنهاد را به محمّد داد. در حالی که برخی دیگر، طبل، بوق یا زنگ را برای دعوت مردم به نماز، پیشنهاد کرده بودند.[نیازمند منبع] اهل سنت، همچنین بر این باور هستند که بعضی عبارات اذان، مانند «الصلوة خیر من النوم» را عمر بن خطاب افزوده‌است.[۴۱] این در حالی است که شیعیان اذان را عبادتی می‌دانند که از جانب خدا تعیین گردیده و تغییر در جملات اذان را بدعت می‌دانند، شیعیان همچنین از لفظ اشهد ان علی ولی الله و اشهد ان علی حجت الله در اذان استفاده می‌کنند ولی هیچ دلیلی از پیامبر مبنی بر کاربرد این الفاظ در نماز ثابت نشده است[۴۲]. همچنین عقیده شیعه این است که محمّد پیش از هجرت، برای تمام نمازهای واجب خود، اذان می‌گفته‌است [۴۳]. در ایران، اغلب اذان را در آواز بیات ترک در گوشه روح‌الارواح می‌خوانده‌اند. در مراسم تعزیه، اگر اذان گفته شود، به آواز کردی است.[۴۴]

تاریخ اسلام [ویرایش]

نوشتار اصلی: تاریخ اسلام

Countries with Sharia rule ar.PNG

محمد [ویرایش]


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 3 مهر 1391برچسب:اسلام,تاریخ اسلام,حضرت محمد,قرآن,اسلام و دیگر اندیشه ها,فرق اسلامی,شیعه,خلفای راشدین,, توسط عباسعلی

اصطلاح سلسلة الذهب در بين شيعيان با اهل سنت متفاوت است:

نظر اهل سنت: هر حديثي که مالک از نافع از ابن عمر از رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم نقل کند سلسلة الذهب ناميده مي شود. ابن حجر اين روايات را در کتابي به همين نام جمع آوري نموده است :

" رسالة فيها سبعة وأربعون حديثا رواها الإمام الشافعي ، عن الإمام مالك ، عن نافع ، عن ابن عمر ، عن النبي صلى الله عليه وسلم ، وتسمى : " سلسلة الذهب " نفعنا الله تعالى ببركتهم .

سلسلة الذهب - أحمد بن علي بن حجر - ص 7

رساله اي که در آن 47 روايت است که آنها را امام شافعي از امام مالک از نافع از ابن عمر از رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم نقل کرده است واين روايات سلسلة الذهب ناميده مي شوند . خداوند ما را به برکت ايشان نفع دهد .

همين مطلب در مقدمه كتاب الموطأ مالک ص 21 ذکر شده است .

نظر شيعه : روايت مشهور حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام که بيش از 20000 نفر آن را از ايشان از پدر گراميشان از پدرش تا رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم از جبرائيل از خداي متعال نقل نمودند .

اين روايت را به خاطر گرامي بودن سلسله سندش ، سلسلة الذهب ناميدند . احمد بن حنبل در مورد اين روايت گفته است که اگر اين روايت ( به خاطر جلالت کساني که در سندش هستند ) را بر جن زده بخوانيد خوب مي شود :

حدثنا أبو اسحاق ابراهيم بن عبدالله بن اسحاق المعدل ثنا أبو علي احمد بن علي الأنصاري بنيسابور ثنا أبو الصلت عبدالسلام بن صالح الهروي ثنا علي بن موسى الرضا حدثني أبي موسى بن جعفر حدثني أبي جعفر بن محمد حدثني أبي محمد بن علي حدثني أبي علي بن الحسين بن علي حدثني أبي علي ابن أبي طالب رضي الله تعالى عنهم حدثنا رسول الله صلى الله عليه وسلم عن جبريل عليه السلام قال قال الله عز وجل إني أنا الله لا إله إلا أنا فاعبدوني من جاءني منكم بشهادة أن لا إله الا الله بالاخلاص دخل في حصني ومن دخل في حصني أمن من عذابي هذا حديث ثابت مشهور بهذاالإسناد من رواية الطاهرين عن آبائهم الطيبين وكان بعض سلفنا من المحدثين اذا روى هذا الاسناد قال لو قرىء هذا الاسناد على مجنون لأفاق

حلية الأولياء ج3/ص191

حضرت علي بن موسي الرضا فرمودند که پدرم فرمود که پدرش امام صادق فرمودند که پدرم امام باقر فرمودند که پدرشان امام سجاد فرمودند که پدرشان امام حسين فرمودند که پدرشان امير مومنان فرمودند که رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم فرمودند که جبرئيل فرمود که خداوند فرمودند من خدايي هستم که هيچ خدايي جز من نيست پس من را عبادت کنيد . هرکس که از شما به نزد من آيد و با اخلاص شهادت دهد که هيچ خدايي جز من نيست وارد در قلعه من مي شود و هرکس که وارد قلعه من شود از عذاب من ايمن خواهد بود . ...بعضي از سلف ما مي گفت که اين سند را اگر بر جن زده بخوانند به هوش مي آيد .

وقال أبو علي قال لي أحمد بن حنبل إن قرأت هذا الإسناد على مجنون برئ من جنونه وما عيب هذا الحديث إلا جودة إسناده

تاريخ أصبهان ج1/ص174

ابو علي گفت که احمد بن حنبل به من گفت اين سند را اگر بر جن زده بخوانيم خوب خواهد شد . ومشکل اين سند نيست مگر ناياب بودن آن .

البته عده اي مي گويند که اين سند را سلسلة الذهب ناميدند چون بعضي از امراء ساماني دستور داد آن را با آب طلا نوشته و بسيار مورد احترام قرار مي داد ، پس وصيت کرد که وقتي از دنيا رفت اين روايت را همراه با وي دفن کنند .پس وقتي مرد او را در خواب ديدند که گفت خداوند من را بخشيد به اين دليل که اقرار به لا اله الا الله کردم و پيغمبر وي را تصديق نمودم و چون اين روايت را با تعظيم و احترام نوشتم :

وبما حكاه الأستاذ الأعظم عن كشف الغمة " أن بعض الأمراء السامانية كتب الحديث الذي رواه الرضا ( عليه السلام ) لأهل نيشابور بسنده عن آبائه ( عليهم السلام ) إلى الرب تعالى بالذهب ، وأمر بأن يدفن معه ، فلما مات رئي في المنام فقال غفر الله لي بتلفظي بلا إله إلا الله ، وتصديقي بمحمد ( صلى الله عليه وآله ) وإني كتبت هذا الحديث تعظيما واحتراما " انتهى

اما اصل روايت سلسلة الذهب در کتب شيعه:

مرحوم شيخ صدوق اين روايت را در کتب مختلف خودشان آورده وبراي آن چندين سند ذکر مي نمايند .تنها در کتاب توحيد براي اين روايت سه سند دارند که ما تنها به يکي از آنها اشاره مي کنيم:

23 - حدثنا محمد بن موسى بن المتوكل رضي الله عنه ، قال : حدثنا أبو الحسين محمد بن جعفر الأسدي ، قال : حدثنا محمد بن الحسين الصوفي ، قال : حدثنا يوسف ابن عقيل ، عن إسحاق بن راهويه ، قال : لما وافى أبو الحسن الرضا عليه السلام بنيسابور وأراد أن يخرج منها إلى المأمون اجتمع إليه أصحاب الحديث فقالوا له : يا ابن رسول الله ترحل عنا ولا تحدثنا بحديث فنستفيده منك ؟ وكان قد قعد في العمارية ، فأطلع رأسه وقال : سمعت أبي موسى بن جعفر يقول : سمعت أبي جعفر بن محمد يقول : سمعت أبي محمد بن علي يقول : سمعت أبي علي بن الحسين يقول : سمعت أبي الحسين ابن علي بن أبي طالب يقول : سمعت أبي أمير المؤمنين علي بن أبي طالب يقول : سمعت رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم يقول : سمعت جبرئيل يقول : سمعت الله جل جلاله يقول : لا إله إلا الله حصني فمن دخل أمن من عذابي . قال : فلما مرت الراحلة نادانا . بشروطها وأنا من شروطها .

قال مصنف هذا الكتاب : من شروطها الاقرار للرضا عليه السلام بأنه إمام من قبل الله عز وجل على العباد ، مفترض الطاعة عليهم .

التوحيد - الشيخ الصدوق - ص 25

وقتي امام رضا عليه السلام به نيشابور رسيده و خواستند که از آنجا به سوي مامون بروند اهل حديث دور ايشان گرد آمده و عرض کردند : اي فرزند رسول خدا ، از اينجا مي روي و به ما حديثي نمي گويي تا به وسيله شما از آن حديث استفاده ببريم؟ حضرت در عماره( کجاوه شتر) نشسته بودند . پس سر خود را بيرون آورده و فرمودند از پدرم موسي بن جعفر شنيدم که مي گفت : از پدرم جعفر بن محمد شنيدم که مي گفت : از پدرم محمد بن علي شنيدم که مي گفت : از پدرم علي بن الحسين شنيدم که مي گفت : از پدرم حسين بن علي بن أبي طالب شنيدم که مي گفت : از پدرم امير مومنان شنيدم که مي گفت : از رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم شنيدم که مي گفت : از جبرئيل شنيدم که مي گفت : از خداوند جل جلاله شنيدم که مي فرمود : لا اله الا الله دژ مستحکم من است . پس هرکس که داخل آن شود از عذاب من ايمن است . پس وقتي که قافله به راه افتاد ، ما را صدا زده فرمودند البته ( اين مطلب و ايمني از عذاب) با شرائط خودش است . ومن هم از شرائط آن هستم .

مصنف اين کتاب ( شيخ صدوق) مي گويد : از شروط ايمني از عذاب اقرار به اين است که امام رضا عليه السلام ، امام است از طرف خداوند بر بندگانش و اطاعت او بر ايشان لازم است.

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)